fredag 11 januari 2013

Spelar fruns dagbok

 Här sover jag och dottern gott,  vi vet inte om att vi fotograferas. Vi är nog här på väg till New York och därefter vidare till makens spel i Bridgestone invitational WGC i Akron, Ohio. Jag hade en sådan svår jet lag minns jag. Känns som jag sov bort veckorna där. Slocknade kl 21.00 varje kväll. Övriga familjen hade inga problem men jag bara sov och vaknade så klart mitt i natten där och då sov ju övriga familjen.
 Här sover sonen gott också, och eftersom han sover här så måste det vara på överresan, på hemvägen sov vi, men inte han. Han sa när vi skulle gå in för landning "- Jag har inte sovit något", jag svarade att klart du har, men då säger en flygvärdinna att nej, det har han inte. Han har varit framme vid baren och ätit godis!! hela natten och överflygningen. Ops, tur att vi sov gott då, så han kunde äta godis.
 Här är maken och jag under tävling i BMW PGA Championship, Wenthwort. London. Vi ska här på Europatourens gala dinner som man blir inbjuden att gå på om man vinner en tävling och det hade maken gjort året innan. Då maken hade vunnit på Spansk mark så blev vi placerade vid det spanska bordet. Här har vi piffat oss på hotell rummet innan det kör igång.
 Mycket roligt har man fått vara med om som spelarfru, är väldigt glad och tacksam över det. Här blåser vi glas i Sverige under tävlingen på Bro Hof, varmt och mycket svårt. Svårare än jag faktiskt trodde. Glasblåsarna hade bestämt vad vi skulle göra men jag lyckades övertyga dem om att få göra något helt annat och med bubblor i glaset. Haha skulle göra en fyrkantig ljuslykta med bubblor inuti. krävdes mycket hjälp av glasblåsarna och sedan såg den väl...ja ska vi säga hemmagjord ut? Medan den skål de övriga gjorde blev mer korrekt. Men som sagt kul var det.
 Här är vi också i Stockholm, men det är förra årets tävling och då fick vi gå en guidad medeltidsvandring i gamla stan. Jättekul då jag är historiskt intresserad men vi hade tyvärr alldeles för kort om tid.
 Ja, så har vi ju även hunnit med oplanerade saker som att besöka sjukhus. Här opereras sonen akut i Dubai för blindtarmen. Vi är på American Hospital och sonen skall genomgå en MR innan operationen.
 Här är vi på väg in i operations salen. Men vilken super service, vi har mycket att lära av detta i Sverige. På 3 timmar från att vi sökte akut så var sonen opererad. De hade en väl fungerande triage sköterska som gjorde snabba och korrekta bedömningar. Väntrummet var inte tomt på patienter, men vi kom in direkt och hon tittade på sonen och hörde hans symptom. När jag sa att jag tror han har blindtarmen så sa hon " det tror jag med" och sen rullade det bara på. Fantastiskt sjukhus och privat. Tur att man har försäkringar. Tror vi fick betala runt 70 000 kronor för operationen och 3 dagar inneliggande men vår hemförsäkring tog ju det. Inget man tänker på här hemma i Sverige när vården är skattefinansierad. Men bättre bemötande när man är betalande kund, så är det faktiskt. Jag fick välja från menyer varje dag vad jag ville äta på sjukhuset. Man hade eget rum och full uppbackning hela tiden. På toaletten var det SPA produkter. Inte för att det är det viktigaste under ens vårdtid men för att belysa skillnaden lite.
Här är makens tripp med favoritbolag Emirates. Han hade en egen privat lounge under flygningen. Här flyger han ifrån Dubai- Frankfurt för ett par år sedan. En annan värld. Så har jag aldrig rest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar