måndag 7 januari 2013

Då var det måndag igen

Lite skillnad idag på gågatan på väg till kliniken. Syns inte bra på bilden men vi var nog närmare ett 10-tal på gatan om jag jämför bilden ifrån förra veckan.

Dagen rullat på bra, ringt mycket idag med patienter men alla behövde inte in idag av sina akuta besvär, så det rullade på.

Krånglat däremot med Försäkringskassans nya uppdateringar på datorn, uppdateringen skulle gjorts under helgen men upptäckte när jag debiterade patienterna att jag fick felmeddelande ifrån FK.
Så då ringde vi supporten och fick reda på att de inte kommit in i våra datorer...? Fast de stod påslagna hela helgen, nåja de fixade detta på 20 minuter så det ordnade sig, men lite extra arbete blev det samt att alla patienter vi inte kunde ta betalt av förra veckan inför denna uppdateringen i helgen. Försäkringskassan har ändrat på debiteringsåtgärder, lagt till några nya och tagit bort några gamla. Men jag arbetade över en timme idag och fick i ordning på det tror jag, så i morgon efter arbetet bara fakturera ut det.

Skoldags för sonen imorgon också, då ska han upp tidigt igen och lägga sig tidigt. Blir intressant att se hur detta kommer fungera imorgon bitti.

Maken snuvig och febrig samt ont i ryggen, maleflu ni vet ;) men han kämpar på, för han lagar mat till familjen just nu, då jag är helt oduglig i köket.

Nu bara invänta 25 veckor ungefär till nästa långledighet ( semestern). God kväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar