tisdag 29 januari 2013

Mycket sjukhus nu

Idag efter lunch så åkte jag och plockade upp sonen i hans skola för att ta med honom till barnmedicin mottagningen i Skövde, det är dags för hans årliga astma kontroll.Han fick träffa båda astma sköterskan och sin astma doktor. Alla värden var bra och inga medicin justeringar behövdes egentligen mer att han fick gå upp i styrka på en tablett ( Singulair) just för att sonen växt så mycket så nu får han vuxen dos.

Min "livmedicus" ordnade med en telefon kontakt med en infektions doktor angående min "kattfot", han pratade med denna infektionsdoktor och de tyckte att en sårodling kunde man göra i alla fall och se om det växte något annat i såren men jag har en bra antibiotika som tar det mesta. Sedan ombesörjde livmedicusen att hans fru ordnade till hur jag skulle göra med labb remiss och sårprov då det är hon som är experten på detta, så jag är i trygga händer, mycket gott. Så nu så, nu jäklar ska provet vara bra, så det snart blir som vanligt igen och jag kan slippa att tjata om foten.

Ja sedan var jag tillbaks en sväng på arbetet och sedan stressa hem och plocka upp sonen för nu hade hans nya glasögon kommit. Fick ju ett papper med hem ifrån fröken som bad oss kolla upp synen på sonen då han inte såg vad som stod på tavlan och mycket riktig, han behövde glasögon som kom idag. Ner och betala dem och prova in dem och sedan iväg på pingisträning. Nu lite mat och sedan läxor. Go´kväll på er

 ( vilka vänner man har va? Föst så hjälper vänner till och engagerar sig i min fåniga kattfot och nu när jag sitter här och skriver ja då får jag ett sms av våra vänner och grannar och de har kvälls mat färdig, älskar er allihopa vänner, vad fattig man vore utan alla er med era fina egenskaper och så tråkig ens tillvaros skulle vara och väninnan i en anan stad ringde mig förut idag och tyckte att sonen och jag borde komma ner till dem över natt på sportlovet då vi är hemma själva, shit vad har man gjort för att förtjäna sådan här vänskap, det är lycka det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar