torsdag 31 januari 2013

Allt och inget och lite till

 Idag händer det inte mycket. De som följt bloggen vet att jag inte hade så höga tankar om Viasat för ett tag sedan. Innan maken åkte gjorde vi slag i saken, vi bestämde att Viasat skulle bort då det finns andra aktörer på marknaden. Så vi ordnade med detta och sade upp Viasat. Då händer det som borde hänt i våra första kontakter. NU vill Viasat ha kvar oss som kunder, om vi bara var kvar som kunder hos dem så skulle vi få samma utbud som tidigare fast till halva priset, nya boxrar till samtliga tv apparater i vårt hus, vi skulle få en ny parabol och installation och detta utan att binda oss som kunder (vilket jag är allergisk emot. Mitt enda påtryckningsmedel om jag inte är nöjd är ju att lämna som vi gör nu). Men allt detta skulle vi få samt att vi skulle få 3 månader kostnadsfritt.... ja, skitsnyggt Viasat om ni släppt sargen när vi hade kontakten med er när vår gamla parabol krånglade och vi skulle få betala mer som trogen kund än om vi tecknade upp oss i låsta avtal i 12 månader med er,vilket var ert erbjudande då. Erbjudandet är ju ok som ni nu gav oss, men ni kom in i matchen för sent, ni kom igång först efter vi tecknat upp oss med annan konkurrent och fått de grejorna installerade. Viasat lär er att vara rädda om befintliga kunder, sedan är det för sent. Mun till mun metoden är viktig när man har med kundrelationer och göra, och jag berättar mer än gärna om er.... tyvärr har jag ju inget bra att förmedla i om hur ni ser på trogna kunder. Bilden ovan är ifrån Spanien för något eller möjligen 2 år sedan. Tävlingen som spelas är på Valderama. 2012 vart det ingen tävlingen där p.g.a Spaniens dåliga ekonomi. Men det ser skönt att stå där en oktoberdag mot en likadan dag i Sverige vid den tidpunkten,bilden är tagen vid skymningsdags
 Ja, blandad kompott var det. Här är sonens fula blindtarm vi tog akut på American Hospital i Dubai. Top Class vård. Bara gott om att säga om den vården och behandlingen, vilket jag också skrivet om på bloggen tidigare. Jag går verkligen random i fotoalbum bara blundar och klickar och så får jag skriva utefter det.
 Minns ni den hemska vintern för 3 år sedan? Ja, i iallafall ni Sverigeboende individer. På bild är det svårt att förmedla hur mycket snö det var. Men på denna bilden finns det bara ett bilspår och mötas kan man inte p.g.a. all snö.
 Så här kan det se ut en hygglig vinter med snö,  men hygglig vinter för mig är ju samma som helt snöfritt. Att jämföra med bilden nedan
Så här såg det ut vintern för 3 år sedan när jag skottat av taket för första gången den säsongen. Vilket fick göras 3 gånger det året p.g.a. all nederbörd. Man ser inte bilen vid garaget bakom vallen här om ni jmf med bilden ovan. Boll tujorna är helt övertäckta med snömassorna och lite längre fram den vintern så gick snön till överkanten av fönstren i bild. Hualigen så vill vi inte ha det igen. Det lite roliga i sammanhanget är att på vår gata reser flera av männen i sina arbeten så det var vi kvinnor som satt på taken och skottade snö och hjälpte varandra med skottningen. Arbetsamt men roligt på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar