onsdag 2 januari 2013

Huvudlöst...

 På väg till årets första arbetsdag, går ner till kliniken i centrum och det är ca 3 km ifrån vårt hus. Inte en bil eller människa så långt ögat kan nå och här är klockan ändå nästan 7.30. Skönt att så mycket snö har försvunnit.
 Trafikljusen nere vid Mörkerkorset, blev lite effektfullt men inte så mycket mer bilar eller folk fast jag strax är mitt i centrum.
 Här är klockan nu 8.00 och på gågatan mitt i centrum fram till praktiken här brukar det vara många på väg, här är det en person förutom jag. Var är alla?
 Kommer in på praktiken och hittar min huvudlösa sköterska och dessutom skolös :) . När hon kom till arbetet kastade hon sig "huvudstupa"in i tidbok när det ringde. Ibland tappar man ansiktet säger man inför något, men här har det tappats ett helt huvud i tidboken. Du är en klippa med eller utan huvud, vad gjorde jag utan dig?
Vi hade idag satt av mycket tid för akuta besvär då vi haft stängd en längre period med jul och nyår samt att kollegan till mig mitt emot är på semester så vi har även hans akuta patienter. Men det var ingen stress alls idag och lugnt. Vilket var bra för då hann vi köra ut alla ändringar Försäkringskassan genomförde vid årsskiftet och börja läsa in oss på dem. Vi kunde inte ta betalt av patienterna heller då Försäkringskassans uppdateringar ej var klara mot vårt journal system, patienterna var väl inte ledsna över det men merarbete för oss nästa vecka, då det skall in i systemet istället och så får vi fakturera ut det åt patienterna som varit hos oss under de här dagarna. Går också bra men lite merarbete för oss som sagt. Kom hem 1 timme tidigare idag men tycker mig se att det börjat ljusna lite och dagen känns lite längre. Så här såg det ut klockan 16 när jag var på väg hemåt. Go´kväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar