måndag 21 januari 2013

Vardag var dag

Måndag och inte en allt för illa sådan. Dagen rullade på och blev lång för mig. Gick ifrån jobbet klockan 18. Hade vänner och min broder som patienter på slutet av dagen och tack för att man har så fina och bra arbetskamrater. De hjälpte mig när det tjorvade till sig för mig, fast de själva blev sena och att de själva hade haft en tjorvig dag hela dagen och det hade inte jag haft. Blev bara lite svårt på kamraten och då behövde jag hjälp, men slutet gott och allting gott. Tack till er :) inte bara för hjälpen idag utan för att det alltid är roligt med er.

Efter arbetet så ville väninnan och hennes make åka hem till sitt 14 mil härifrån då maken var ganska mör efter en hårdhänt behandling hos mig, så de avböjde att följa med oss och en annan vän som de också känner att äta kvällsmat på O´Learys. Jag gillar inte maten där så väldigt mycket, men det går någon gång. Men jag vet att maken, sonen och vår vän gillar det så då är det ok.

Kan väl bara konstatera att besöket inte föll väl ut på min ShapeUp som håller kolla på mina kalorier. Inte för att jag behöver gå ned i vikt, det är inte det. Jag vill bara kolla om man verkligen går ned i vikt om man följer appen till punkt och pricka, sedan ska jag äta tillbaka de kilon jag satt att gå ned ( 3 kg) så det är på inget vis ett försök till permanent viktminskning, bara en utvärdering om appen håller vad den lovar och det verkar det som hittills då jag på en vecka gick jag ned 1 kg och 1 cm i midjan genom att äta och röra på mig som vanlig men inom ramen för det kalori intag som appen räknat ut och som jag följt slaviskt förutom helgen och idag då .
Helgen som var ( fredagen) och idag så ramlade jag utanför det planerad intaget av kalorier.Men det som är bra med den appen är att man blir mer medvetandegjord om hur stora portioner man tar och hur viktigt en promenad blir. Ha en skön måndagskväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar