onsdag 30 januari 2013

Not så fräscht !

Hurra idag känner jag mig nästan som vanligt igen och foten är så mycket bättre, skönt nu går det vägen och man kan sluta tjata om foten. Det som var " not så fräscht" var när jag nu sover om nätterna har jag puffat upp med kuddar för att ha "kattfoten" i högläge, tar även av mig klorhexidinförband och kör lite 3% väteperoxid innan läggdags. Sedan lägger jag foten på kuddarna för att få lite högläge och så har jag foten utanför täcket då foten har vätskat sig för att inte torka fast i sängkläderna då jag inte har foten omlagd nattetid. Det är väl bra så om jag inte i natt vaknade av att katten stod och slickade i mina sargade sår på foten mitt i natten, urrk precis vad man behövde, försöker ju bli av med kattens alla bakterier inte så in nya rackare.

Nåja om det var kattslick, antibiotikan eller bara tidens tand och kroppens läkeförmåga vet jag inte men som sagt på morgon gjorde det inte ont att sätta ner foten och det vätskar sig inte alls som innan och ser även fint ut. Yippi! Jag kan även ha skor på mig utan att besväras av skon, så back in business nu.

Gick över då det är min lediga onsdag för att hämta grannhunden för vår onsdags rastning, ja då ligger matte och väninnan flunsig och dan i soffan, såg väldigt risig ut. Hoppas bara hon inte fått "gris sjukan"( svininfluensan). Det är grannens egna mamma som kallar svin influensan så, låter lite sötare med gris sjukan så den kopierar jag rakt av. Ja då är det väl bara att åka och hämta upp sonen ifrån skolan och låta resten av vardags sysslorna rulla på.

En skön dag då allesammans och kanske en liten semla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar