måndag 14 januari 2013

Ena halvan av Babbcillas och en bal

 Ja, då inget särskilt händer så fortsätter jag att titta i fotoalbum och minns till bilderna. Måste försöka drömma mig bort ifrån de 10 minusgraderna och snön som återkommit. Jag har idag lyckats efteranmäla mig i strålskyddskursen på Bjertorps slott till helgen. Viktigt ämne då vi arbetar med röntgenstrålning och utsätter patienterna för detta, bra att få uppdatera sig lite men framförallt träffa alla kollegor runt om i vår del av länet. Ser fram emot glada skratt på middagen med mina f.d arbetskamrater. Vi brukar skratta, dansa och höras. Inte många som brukar missa var vi sitter under middagen. Min sköterska åker till Egypten med sin ena dotter om 3 dagar. Jag hoppas de får njuta av mycket värme och inte behöva sitta med turistmage inne på hotellet ;). Bilden ovan är jag den ena halvan i träningsduon " Babbcillas fettness movie". Jag och väninnan gjorde en parodi på träningsfilm. Men med det fotot kanske jag inte behöver förtydliga ordet parodi ;).


 Jag hittar lite roliga bilder ifrån dotterns studentbal för några år sedan. Det är jag och mina systrar som assisterar hönan ( dottern har kallats så sedan liten). Här får vi akta den konstrika håruppsättningen vid påklädning av klänning.
 Dekolletaget fick justeras efter att vi fick tejpa med silvertejp bysten, då klänning var så djupt ringad och öppen att vanlig BH icke lät sig användas, här försöker dottern klippa bort synlig silvertejp efter att jag den ömma modern klippte henne i skinnet med blodvite som följd. Det går ju inte för sig när man dressar sig för denna stora happening. Men slutet gott och allting gott, det blev jättebra och en roliga bal för hönan. Vi hade hela hennes avslutningsklass hemma på mingel och bubbel innan avfärd till balen. Silvertejp fick vi springa runt bland grannar och låna ihop, det var ju inte med i planen från början. Var ganska avancerat att tejpa till en stöttande och osynlig silvertejps BH, tro mig eller fråga dottern :)
Här är en så vacker skolkamrat och en vacker bild, så sofistikerat i all sin enkelhet. Det är kul att denna tjejen och vår dotter har följts åt sedan dagistiden i 2 års åldern genom grundskolan och sedan samma klass i gymnasiet. Sedan valde de olika inriktning i vad de läser nu. Jag hade en f.d arbetskamrat till mig som var med och fotade hela dotterns studentdag och hon är en mycket god fotograf med sinne och känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar