söndag 6 januari 2013

Ved värmer många gånger...

 Trettondagskvällen ihop med våra kära grannar och vänner, soffhäng med lite goda ostar, Cava och rödvin och Cola för maken och sonen, maken gillar inte alkohol något vidare då han tycker Cola är så mycket godare. Var en jätteskön avslutning på kvällen.
 Idag är maken lite febrig och förkyld men vi bestämde ändå att vi skulle göra i ordning på vedhögen han hämtade hemma hos sina föräldrar för någon vecka sedan. Här spikar han ihop någon form av sidostöd.
Jaha här har jag börjat stappla ihop högen, tänker på att det är mycket arbete med ved för en mys braskamin.  Först har svärfar hugget ner träden, sedan har svärfar kapat upp det och slutligen klyvt veden och stapplat upp den hemma hos sig. Sedan har maken och svärfar lastat på veden på "vår" hyr kärra och sedan har maken dumpat högen på vår garage uppfart och sedan står maken och jag och stapplar högen för att sedan allt eftersom bära in den i huset. Mmm förstår nu varför svärfar alltid säger" tänk på att ved värmer flera gånger"!
 Suck, tar högen aldrig slut?
Yes, det gjorde den efter 3 timmar stapling. Men faktiskt var det riktigt skönt . Nu har jag tagit fram sista kantarellburken som min söta rara sköterska och hennes dotter plockade till mig i höstas. Ska fräsa till den och rosta lite bröd och ta som mellanmål för mig och sonen då maken inte gillar kantareller. Perfekt då blir det mer till mig av det goda :). Nu ska jag på promenad med lilla grannen och väninnan. God söndag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar