torsdag 17 januari 2013

Vad är en bal på slottet?

Imorgon bär det av till Bjertorp slott för kurs fredag- lördag. Blir väl ingen bal kanhända men säkert dans och Alltid god mat och dryck. Men det jag ser fram emot mest är faktiskt att få tjata med mina 2 förra kollegor ifrån min förra arbetsplats. Man brukar verkligen höra oss skratta högt hela tiden. Dessutom så brukar vi dansa loss som värsta "travoltor" och då brukar jag behöva duscha på natten innan sängdags. På bilderna ur mitt minnesgalleri så är det min överraskningsfest för maken när han vann 2009 i Spanien. Vi firade honom i Dubai precis då det hände, för vi var 17 st vänner där nere på semester och maken skulle ansluta till oss efter den tävlingen han gick och vann. Så där nere hade vi en fantastisk middag med gondoltur för våra vänner på Al Qsar och restaurang MJ´s när maken kom dagen efter sin vinst. Jag i röda dressen.
Men jag bestämde tidigt att vi skulle fira honom hemma också, då alla vänner inte var med till Dubai och kul överraska maken lite. Våra vänner och grannar ställde upp på att låtsas bjuda hem honom på herrmiddag och sedan skulle de åka ut på staden för lite galej. Blev jättelyckat, maken anade inget förrän de kom till Karstorp där vi hade tillställningen. Det var trubadur och sonen till en av vänner hade skrivit en jättebra sånglimerick till maken.  Maken skrattar gott i bilden
Vi hade alla vänner samlats på övervåningen och gömde oss med tilltugg och fördrink där till herrarna kom med maken. Maken sa att han kände igen min ytterjacka i garderoben och då började han ana ugglor i mossen sade han. Vi åt en otroligt god 3 rätters med goda viner till och en fantastisk service. Vi hade en mycket minnesvärd afton. Maken får gärna gå och vinna snart igen så vi kan ordna fest till hans ära :) Hinner jag imorgon bitti så skriver jag ett litet inlägg annars får jag återkomma på lördag med kanske lite bilder ifrån slottet :). Go´kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar