lördag 26 januari 2013

Idrottsgalan i Skövde 2013

 Ja, här är ifrån gårdagen då vi var och uppvaktade vår vän som fyllde år och hans fina familj. De var nästan allihop i familjen förkylda. Stackars dem, men de hade ändå gjort en jättegod middag och dessert som jag är så svag för :)här bär vår son tillsammans med vännernas son in den goda pannacottan, förstår inte hur frun i huset orkade mobilisera sina krafter för det, för stackarn såg vissen ut. Hoppas hon kunnat vila lite idag då maken och vi andra stora barn var på idrottsgalan i staden. 
 Ja, födelsedagsbarnet blev även min livmedikus som han uttryckte det, så det lades till våta spritomslag och kryckor då foten gjorde så ont att stödja på och svullnat upp. Det hjälpte till att förflytta sig lite med kryckor faktiskt. Tar emot att erkänna det men så är det :), jag är hopplös och värdelös som patient tyvärr.
Det var inte bara jag som fick skador av kattstriden härom natten, det här jacket kom katten in med på sin baktass efter slagsmålet med katten på andra sidan altadörren i fredags.
 Hade väldigt värk idag efter bettet och undrade om jag skulle klara av att gå på galan, men värktabletter styrde upp det hela något och jag lyckades pressa ner foten i en pumps så jag körde på den linjen. Vi sitter på bord 20 och minglar inte då jag har ont i benet utan vi går direkt till våra platser.
 Bästa maken i smoking på plats med frugan, ännu ensamma i prinicip.
 Här är nomineringarna och maken var nominerad i årets Skövdeidrottare i världen och den kategorin röstades fram genom dagstidningen i staden. Maken vann inte utan blev 4:a, vi trodde inte han skulle vinna men är glada att han blev nominerade.
 Showkanalen och Magnus Bäcklund stod för underhållningen.
 Gala till trots så var det buffé, jag var skeptisk till det, men som tur var besannades inte mina farhågor utan maten var god. Dock ingen handsprit på buffé borden men jag hoppas att vi slipper magsjuka.
 Maken språkar med en vän och tillika kollega under kvällen.
 Här är frun till kollegan och såklart även vän.
Ja, då var jag nöjd. Kvällen gick bra och jag hade det trevligt men på slutet började foten ge sig till känna och jag kände mig lite varm och febrig då var det skönt att komma hem, skriva detta ta värktabletter och vagga till sängs. Suss gott därute !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar