söndag 30 december 2012

Årets sista söndag 2012

 Igår var en väldigt trevlig kväll, mat och dryck var superb. Sonen vår stannade hemma hos vår vän och hans son då vår son hellre ville spela pingis, vi hade så trevlig dock och tiden rann iväg, halv ett i natt åkte vi därifrån och hämtade upp vår son hos vår vän. Vi skämdes lite då vår vän hade bakjour och skulle upp tidigt och ronda idag på morgonen, men han säger att det var inga problem, så vi tror på honom. Detta foto hängde hos vännerna vi var hos igår. Frun i huset hade i gymnasiet blivit välsignad av den gamle påven i Rom december 92, då hennes klass åkte dit på studieresa. Ganska häftig tycker jag att blivit välsignad av påven,svårslaget eller hur?
 Här på mellan bilderna är vad jag och respektive maken sysslade med i eftermiddag :), jag låg i soffan och tittade på reprisen av 3:e delen av world without end ( en värld utan slut) samtidigt som maken hyrde ett släpp och åkte till sina föräldrar och hämtade mer ved. Fast denna björkveden är nedtagen nyss och måste torka till nästa säsong, men svärfar behövde bli av med veden då de inte kunde stapla högre hemma hos dem. Nu bara vänta tills 4:e och avslutande delen av en värld utan slut som börjar kl. 21.00
 Maken är i köket och lagar oxrullader till oss, de är så goda och nu är jag hungrig. Får nog sköljas ned med ett glass rött. Jag får till mitt försvar säga att jag skalade potatisen. Julen är utstädad sedan annandag jul, brukar ju slängas ut på juldagen hos oss men i år åkte vi till min syster i Hunnebo så julsakerna fick ytterligare en dags respit innan de förpassades ut till garaget igen.
Här är vännens dotter som var i Göteborg i går när vi andra åt brunch på staden. Duktig och framåt tjej som är en fena på att fotografera bl.a. I morgon sista dagen på detta året, tid för lite reflektion då och sammanfattning av året. Vad var bra, vad var mindre roligt, har ni själva funderat över ert år? Ha en skön avslutning på detta årets sista söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar