fredag 21 december 2012

Time för glöggmingelkväll

 Här passar vi på att "tvätta" av några av de äkta mattorna. Syrrans hund som vi passar idag under deras flytt, tyckte att han skulle kissa på ena mattan och sängkappan vår, bara för att sätta sin touch på kattdoften i vårt hus. Det fina med äkta mattor är ju förutom att jag älskar deras skönhet är ju att de tål ju precis allt. Vår goda vän som är ifrån Iran berättar att där slängde de ut sina äkta mattor på gatan när de vill tvätta dem, spolade dem med vatten och tvättmedel och sedan lät de bilarna köra över mattorna något dygn innan de togs in igen. Jag kanske inte väljer att göra så men när det är vinter och minusgrader så lägger man dem med "håret nedåt" i snön en stund och sedan drar man dem bara efter sig i snön. Nu skall vi snart börja fixa till oss inför glöggmingelkvällen och jag börjar må bättre tack och lov. Känner lite smak och halsen är inte lika ond. Har bara behövt ta febernedsättande 1 gång idag.
Min vy igår kväll efter att vi kommit hemifrån Stockholm, katten vår ligger på min bröstkorg och värmer skönt, maken är ute på äpplet och surfar omkring ( motorsport om jag skulle gissa) och jag slötittar på tv mellan mina insomningar, då jag somnar och vaknar flera gånger under kvällen i soffan. Ja, vad ska man ta på sig i kväll då? Får fundera på det en stund till, hm undrar om jag orkar locka till håret eller ska jag göra som vanligt? Hästsvans ;) men det är ju så enkelt och skönt slippa ha håret i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar