tisdag 11 december 2012

Nobelmiddag

Ett snabbt inlägg idag då klockan är sent slagen. Efter arbetet och sonens träning smet jag över till väninnan och hennes make på lite kvällsmat och ett gott glas rött. Små saker som är förenade med livskvalité. Vi slötittade på lite "kvalitetstv ihop" såsom "Göta kanal" och Småstadsdrottningar" avrundade det hela med att leta efter bilnycklar i snön som väninnans make trodde sig tappat i snön när han grejade ute vid bilen. Vi hittade inget i mörkret så får leta i dagsljus i morgon då jag är ledig.

Fick reda på av sonen att en klasskamrat har det dåligt ställt och att klasskamrat imorgon inte kan vara med och åka skridskor med klassen då han inte har skridskor eller några termobyxor. Blev så ledsen över detta och mådde så dåligt men det hjälper ju inte kamraten så jag ringde runt och lyckades låna ihop ett par skridskor ( hoppas bara de är i rätt storlek då vi inte lyckades komma i kontakt med kamraten för att fråga) kamraten visste inte heller sin storlek på byxor då jag bad sonen fråga det i skolan. Sonen talade om att jag skulle köpa honom ett par termobyxor/skidbyxor eller vad de nu kallas. Att jag kunde be sonen fråga om det, var att sonen min själv frågade varför hans kamrat inte hade varmare kläder på sig nu när det var så kallt. Ja svaret var att han hade inga så klart, så det visste jag och hade redan bestämt att jag skulle köpa honom ett par sådana, men vilken storlek? Den jag lånade skridskor av hade ett par urvuxna fina termobyxor som hans son vuxit ur, så jag fick bli vid dem. Så min son får på vinst och förlust ta med lånade skridskor och hjälm samt termobyxor till kamraten och hoppas att han kommer till skolan. Skall även göra en matsäck extra. Det gör mig ont att ett barn ska behöva frysa och fara illa. Hur känner han sig? När han vet att han inte kan vara med på aktiviteter i skolan? När han får frysa? Det är inte lätt för hans mor, jag vet att hon är ensamstående och arbetslös. Hoppas bara att han kommer imorgon killen till skolan och att grejor jag fixat passar honom, Sedan hoppas jag inte att han eller mamman tar illa upp att jag gjort detta, men sonen och jag har försökt komma i kontakt med dem i kväll men ej lyckats.

Vill bara säga att OM jag åker till Holland på fredag så betyder det att jag kommer inte kunna skriva något på bloggen troligtvis på lördagen. Bara så ni vet det :) men hinner med det på fredagen och sent på söndagen när jag är hemma igen.

"Dagens pic"- igår var det ju Nobelmiddagen i stadshuset, här är jag på Nordeamiddag i stadshuset med Nobelupplägg. Blue gruop men kopior uppträdde. Såg hur duktiga serveringspersonalen är. Det var precis som under Nobelmiddagen när serverade, vilken timing och vilken show bara själva serveringen var. Avslutningsvis, försök tänka på varandra och hjälpa om man kan. Behöver inte vara att ge bort pengar. Att bara finnas till för någon, att bara lyssna och bara erbjuda att man finns kan göra skillnad. Tänk på det och gläds över det man har, var rädda om er och var rädda om andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar