onsdag 12 december 2012

Drummer boy

 Onsdag, varit ute med grannens hund idag i det underbara vädret men sedan mest varit inne och väntat på paket leverans åt maken. Nu måste jag strax åka och hämta sonen i skolan och självklart kommer väl leverans precis då säkert. Bilden ovan är på maken själv bärandes på sin bag, vem som fotar vet jag inte och inte heller var bild är tagen. Skulle jag gissa så är det väl Spanien eller Portugal.
 Mina boys, tränade tillsammans under något tillfälle i somras uppe i studion på Skövde gk. Det är så mysigt att se far och son så lika och göra något de gillar tillsammans. Har pratat med grannen och väninnan om inte hon och jag samt våra döttrar skulle ta och åka iväg en helg någonstans och bo, roa oss samt äta gott tillsammans en riktigt tjejhelg bara vi, både väninnan och våra döttrar tyckte detta var en  bra ide. Så det får vi försöka genomföra efter nyår någon gång. Längtar efter att ha hela familjen samlad och mysa med dem, blir snart tid för det.
Dagens pic- också från i somras när far och sonen var ute tillsammans med en god vän och hans son och spelade golf såklart. Sonen har fått det lite om bakfoten hur golf utövas tyvärr. Han har sett hur pappa och hans kollegor har caddie, på träningsläger och hemma så åker far gärna golfbil, så sonen som är en bekväm son tror på allvar att man måste ha caddie eller transportmedel, minst en elektrisk vagn. Stackaren, dessutom blir han arg när vi säger att han är ung och hans ben fungerar fint. Då tycker han det är orättvist och vi är dumma. Inte lätt alltid, varken för barn eller föräldrar.

Bästa julmusiken för övrigt tycker jag är Celtic Woman och deras christmas celebration och då little drummer boy är top of the line för mig. Om ni undrar så blev sonens klasskamrat mycket glad över termobyxor och fikat. Skridskor hade han ordnat med själv tydligen. Sonen bjöd även in klasskamrat med dennes syster och mamma att fira jul med oss, då de inte skulle fira mer än åka ner till kyrkans hus på jullunch. Fin son jag har, klart de får komma till oss på jul. Nu tänt en braskamin och fyllt upp jacuzzin med ett skönt Molton Brown badskum ska lägga mig i den en stund innan väninnan och jag ska med på sonens julpyssel i skolan. Gullig hon är som följer med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar