onsdag 5 december 2012

Huvudet upp och fötterna ner...

Tillbringat morgonen med att ringa till polisen och anmäla skadegörelsen på husfasaden och sedan pratat med skadesanerare samt försökt få tag på försäkringsbolaget för att anmäla skadan. Ett oskyldigt ägg verkar ha åstadkommit en stor och kostsam skada och inte på något sätt lätt att åtgärda enligt människor jag varit i kontakt med idag. Förstår inte och har aldrig förstått hur barn är uppfostrade när de kan göra skada på andras saker. Men vet ju att dessa barn troligtvis inte mår bra och kommer sannolikt få andra bekymmer längre fram i livet. Men den kunskapen hjälper ju inte mig och mitt hus för stunden utan det blir min plånbok som får värken.

Snön fortsätter att falla och en värmebölja för dagen noteras, idag endast minus 6 grader. Tur att jag äger en gammal hellång päls samt älskar mina Sorel pälsbrättade stövlar som håller värmen till minus 40 grader. Precis som Lena PH sjunger" Det gör ont, det gör ont" för det gör det, kylan gör ont i hela min kropp. Då är det ett måste att ha varma kläder. Jag skiter nu i om det är snyggt, trendigt, coolt/ocoolt, töntigt, hemskt, fult whatever. Jag försöker bara överleva. Rädda sig den som kan nu under vintern.

Ikväll är det julbord också med arbetet, men vet inte om jag ska gå. Känns inte så just nu, men det kan ju ändra sig. Vill bara vara hemma i värmen och prata med väninnan och mysa på kvällen. Inlindad i ett tjockt lager av kläder och filtar, det kan man ju inte ha på sig under ett julbord, eller hur?

"Dagens pic"- På exhibition om Saadiyat, Abu Dhabi ( kommer bli ett fantastiskt område både att bo i och verka i, vad det gäller kultur). Vi fick fota oss och ur ett stort hål i väggen ramlade en jätteplansch ut på en. En dansk spelarfru håller upp min bild när den ramlade ut. Blev ju lite rolig bild och passar väl in i "huvudet upp och fötterna ner". För det är ju det man kan försöka med, när allt känns sådär lite lagom jävligt och motigt. Ha huvudet upp och fötterna ner alltså, och hålla sig så tills det vänder både med väder och motgångar. Ha nu alla en förhoppningsvis en fin dag utan för mycket snö och kyla och motgångar i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar