måndag 17 december 2012

Weekend i bilder

 Först på fredagen var jag med sonen till skolan och tittade på deras fackeltåg mot kyrkan och deras Lucia firande.
 400 elever med alla 6:e klassare fördelade med sina facklor i tåget och med poliseskort.
 Här har jag precis kommit till Holland och Blaricum till en mycket fin Italiensk restaurang på fredagskvällen, men inte minns namnet på så klart. Här är det min mat som görs  iordning, whiskey flamberad parmensan ost och pasta. Så god väldigt smakstark.
 Herrn i huset är en väldig flygentusiast och bygger just nu upp en fullskalig Boeing 737 cockpit som är en simulator av precis samma typ som piloterna tränar i. Intressant att vara så intresserad.
Söndagspromenaden jag skrev om igår, vi saknade stövlar men uppfinningsrika som vi är så knöt vi på oss plastpåsar, jag fick i alla fall ett matchande set, de vi mötte skrattade gott och ville ta en bild på oss och skicka till matkedjan att använda till reklam.
Holländska väninnan som fick en julpåse att bryta av sin outfit med.
 Detta fina armband fick jag i present av väninnan, ett Holländskt märke Noosa, tydligen väldigt populärt,vet ej om det finns i Sverige. Men man kan byta ut smyckningen som är som stora tryck knappar. Blev väldigt glad i det. I bakgrunden syns lite make up saker jag köpte på deras super butik Kruidvat, det är väl kanske en variant av vårt Kicks  eller något i den stilen till hyggliga priser och hyggliga märken. Sedan köpte jag även ett nitarmband som viras flera varv i en jättemysig smyckebutik i Harlem som heter Izza och de gör sina smycken själva, man kunde lätt köpt upp halva butiken i alla fall, man kunde även köpa delar och göra sin egna smycken, det var väldigt fina saker till väldigt bra priser, alltså billigt. Måste dit igen snart.
Här är jag på väg hemåt igen efter en underbar weekend i Holland, laddade min batterier även om jag fick väldigt sena nätter och är lite trött av det, men det var det värt. Maken har precis kommit hem ifrån Sydafrika och lagat till oss en kvällspasta. På onsdag åker maken och jag tillsammans med väninnan 14 mil härifrån och hennes make och tillika kollega till min man upp till Stockholm för att gå på en tillställning med våra makars yrken/ profession. Det ser jag fram emot också. Vi blir över natt och får försöka med att gå en runda på staden också. Nu mys med maken och höra hur han haft det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar