måndag 31 december 2012

Ring in..ring ut

 Vi väntar nu på att ringa ut det gamla året 2012 och omfamna det nya året 2013. Vi blir ca 20 personer med barn som firar detta ihop. Lite av knytis blir det. Så här ser menyn ut för oss

Förförätt: ostron + champagne ( Bollinger)
förätt: Laxtårta+ champagne
Huvudrätt: Oxfile, hasselbackspotatis, rödvinssås, kantarellsås,sallad+ Amaronevin
Dessert: kladdkaka med hallonmousse och ugnsbakade minipajer med hallon,biskvier,vit choklad,mascarponeost, florsocker + dessertvin ( vet ej sort här ännu)

Till 12 slaget firar vi in med Cava då det är som att svära i kyrkan att stå ute och frysa och dricka god champagne som inte på något sätt kommer till sin rätt under sådana förutsättningar så därför ska man bara inte använda så goda och dyra drycker att dricka i kylan. Maken har påbörjat preparationen av 5 kg oxfilé. Skall brynas först för yta och sedan in i ugn med 50 grader Celsius innan vi tar med den upp till värdparet och där färdigställer köttet.

"Dagens pic"- Dynamite shrimps på P.F Chang´s i Dubai
 Bilden ovan här är ifrån någon middag hos grannarna rakt över där grannfrun är väldigt duktig i köket, någon pannacotta. Bilden får bara visa lite fest tema.
 Så här är vädret i Skövde idag. Regn och 5 grader varmt. Blött och sörjigt men full commerce på nyårsaftonen. Men jag gillar det, låt snön regna bort då jag inte är någon vintermänniska.
Ja visar bara att snön försvinner utanför vårt hus också. Skönt.
Årets bästa 2012:
1) Att jag och mina nära och kära, vänner och familj har fått vara friska
2) Alla våra fina och genuina och underbara vänner, kan inte förstå att vi förtjänat sådan vänskap som vi har runt oss.
3) Mitt arbetet och min egna praktik
4) Mina arbetskamrater på mottagningen.
5) Att maken fixade sitt kort ännu ett år på Europatouren, då det är det han vill göra.

Årets sämsta 2012:
1) Att förlora min egna underbara fina mormor
2) Att min avlidna svägerskas barn inte får träffa sin mammas sida/ mormor.
3) Att inte alla människor får ha det bra och ha tak över sitt huvud och mat på sitt bord
4) Att det finns ensamma människor runt oss och som inte valt detta själv.
5) Att vi inte bryr oss om våra medmänniskor runtomkring oss, men kan engagera oss i olika organisationer för bistånd som också är bra men...

Nyårslöfte 2013 : Inget då nyårslöften inte hålls och ofta då bekräftar ett misslyckande så ska jag säga något nyårslöfte så blir det att försöka vara en god vän och en bra medmänniska för min familj och omgivning. Så alla ni fantastiska som följer mitt lilla bloggförsök GOTT NYTT ÅR och ta hand om er och er omgivning, se till själva att ha ett bra liv och gör alltid det bästa av det lilla man har som ändå är mycket. Ser man sitt liv som halvfullt eller halvtomt? Halvfullt tycker jag och så fyller vi på allt eftersom med erfarenheter och roligheter. Vi har bara ett liv och det går inte i repris, så lev det livet, använd det klokt och roligt. Vi vet aldrig vad morgondagen har i sitt sköte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar