söndag 2 december 2012

Stoppa pressarna !

 Nota Bene! Igår så fick jag vara en riktig mamma, fru, husmor ;), ovan ser ni förutsättningarna för detta. Tack Kungsörnen för den fina mixen för Lussekatter och tack till Ica maxi för er "hemmagjorda pepparkaksdeg"
 Här har husmor lyckats kavla ut plåtarna med pepparkaksgrodor, prinsessor , prinsar och slott, makens enda dag hemma fyllde vi ut med att han fick göra lilla frugans bokföring då det var månadsavslut igen. I morse när jag vaknade var maken borta, hade jag inte han på bild här så hade jag nog trott att jag drömt att han var hemma ;)
 Här står en mycket koncentrerad wannabe husmor och läser intensivt på förpackningens anvisningar hur man rullar ut degen och får till Lussekatts formen, var inte helt lätt så jag fick fråga maken så rätt snurr kom till ( gjorde bara formen S på dem och så skulle de inte se ut)
Voila !!, här har de kommit ut ur ugnen och jag är så stolt, jag har " nästan" bakat", för första gången i mitt liv ! Mix Lussekatterna smakade fantastiskt gott, dessutom får jag väl ärligt säga att jag höll på bränna plåt nr 2, som jag helt glömt av att jag stoppade in i ugnen när maken ropar ifrån köket och säger att han tar ut katterna för de börja bli brända, så jag visar bara upp första plåtens bakade katter. Så till frukost och första advent idag med tänt ljus blev det pepparkaka och Lussekatt med mor skrålade högt " Lusselille,lusselille, eeeelva daaagar kvar till jul" ja jag vet att det är mer dagar till jul och att man sjunger den till Lucia men jag blev så inspirerad och stolt över mitt bakeri. Sonen suckade och sa"- I skolan så har allas mammor gjort egen pepparkakssmet! ( Kul för dem men jag är glad ändå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar