fredag 7 december 2012

Good feelings

 Tja alltjämt kallt och snö, inte mycket bra med det. Jag får försöka peppa mig med sköna minnen och varma klimat. Här har frun för en gångs skull gått ut till makens start med ett litet smörgås paket till honom och caddien. Om jag gör så brukar jag gå med något hål och sedan in till clubhouse igen.
 Här kommer maken med dåvarande caddien, de kamperade många år ihop men gör inte så nu även om de är vänner fortfarande. Här är de på väg till start på 9:e tee. I bakgrunden ses clubhouse som är som en stor falk som breder ut sina vingar. Mellan benen på örnen är playerslounge där jag sitter. Enligt mig bästa tävlingen på hela Europatouren. Aldrig ätit bättre mat och dessert.
 Ja, här har de klarat av första hålet dvs 9:an.
12:e tee, med en bild av Emirates palace, där vi bodde fritt i det 7 stjärniga hotellet. Hotellet sponsrade alla spelare med varsitt rum den veckan. Skypar just nu med maken ifrån Sydafrika, där de är och väntar på att kunna få spela men den tävlingen ser ut att regna bort. Banan ligger under vatten och mer regn väntas. Nu städa och vänta in dottern som kommer hem och skall ha sitt födelsedags kalas här imorgon. Simma lugnt i kväll allihopa därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar