onsdag 26 december 2012

Lite gott och småblandat dan för jobbar´dan

 Här är min sötnosar på uppesittarkvällen hos grannarna den 23:e, de är underbara säger det igen då det krävs. Igår när vi sent kom hem ifrån Hunnebo så hade de raringarna skottat bort den stora och tunga snövall som blir efter snösvängen. Vi hade laddat för att sent börja skotta när vi såg all snö som fallit under dagen. Men när vi kom fram hemma, kliniskt rent ifrån snövallar, sådant värmer och gör en glad.
 De som känner mig vet att juldagen åker julen ut hos oss, men igår så var vi ju borta hela dagen så idag kommer det att ske istället. Så skönt bli av med julen :) Här är den "upphängda plastgrannen a´la sonens utförande år 2012
 På väg ner mot Hunnebo och med är min systers äldste pojk och kusinen till våra kidz. Sonen dyrkar marken som stor kuss går på. Här kollar killarna på film ihop under nedresan men sedan somnar de.
 Storasyster somnade medesamma hon satte sig i bilen, vissa reser snabbt. När de vaknar är de alltid framme och slipper tråkig restid. Sonen skadade sig ju på julafton i sin vänstertumme som är ordentligt svullen och blå. Så vi ringde vår vän ortopeden som är ledig idag men han kom hit och kollade på tummen och tyckte röntgen var befogad då misstanke förelåg om fraktur. Så kamraten åkte med oss upp till sjukhusakuten och vi fick röntgat på sekunden och kamraten granskade bilderna och såg att det var ingen fraktur. Bara röra på tummen trots smärta så den inte blir stel. När vi gick förbi väntrummet på vägen både dit och hem var väntrummet överfullt. Tur man har vänner som underlättar tillvaron ibland. Det är att ta och ge så imorgon eller på fredag kommer kamraten och hans fru till mig och då kan jag ge tillbaka.
 Här är kusinerna hos min syster i Hunnebo igår på juldagslunch som heter duga. 3 rätters med goda viner och roliga spel.
 Hittar denna bild på mig och min syster. Jag till höger i bild, den ljusa och äldre. Bilden fick min syster efter vi tömde mormors tillhörigheter.
 Min systers året runt sommarbostad i Hunnebo med sin mans familj, andra året vi träffas hemma hos dem på juldagen. Vi hade en jättetrevlig dag även om vägarna var i lite dåligt skick att köra bitvis.
Min vy ifrån bordet igår. Maken har nu lagat mat och så skall han iväg på gymmet men jag hoppas att han kan fixa vår parabol som tappat signalen p.g.a. snö och troligen förskjutning av inställning på parabol. Säger som en viss Kalle Anka " Kvack" ( tror han skulle uttryckt sig så ) Ingen tv att svimma av framför i kväll annars. Hur gjorde de förr? :). Imorgon arbetsdag igen. Blir troligen högt tryck då kliniken varit stängd nu under jul och mycket akuta saker brukar då hända sin patientstock när verksamheten legat nere nästan 1 vecka nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar