torsdag 20 december 2012

Nordea tour gala dinner 2012

 Incheckad på hotell Kung Carl vid Stureplan. Vi kom upp ganska så precis innan middagen, snabbt klädombyte.
 Dessa sötnosar satt på hotellsängen.
 Här hinner kärntrusten med varsin fördrink, drinkarna hade namn med julteman, hade ingen aning om sådan drinkar, vi försökte oss på att beställa t.ex. en gin och tonic och en Irish Coffe men det var bara skratt. Så min drink innehöll "apelsinblomvatten" grädde, äggvita, saffran och gin ska ärligt säga att jag var skeptisk till den men bartendern övertygade mig om att den var god och det var den. Väninnan och maken körde gin,mynta och sockerlag och makens spelkollega körde jackdaniels, mjölk och kanel tror jag det var. Jag lyckades också tappa mitt sugrör med grädde rakt över bysten när jag försökte sleva i mig resterna av grädden. Snygg fläck redan innan vi kommit till tillställningen.
 Hotell lobbyn, mysig interiör, hotellet är hopbyggt med olika hus.
 Hotell lobbyn ur annat perspektiv
Här börjas det. Det snålades inte på varken mat eller dryck, synd bara att jag hade feber och mådde ganska risigt. Men jag kämpade och jag hade trevligt.
 Maken längst till höger på scenen och sedan spelkollegor till maken, de var upp där som några slags "förebilder" då galan var för spelare på svenska touren och dessa killar spelar på europatouren och även killen med micken spelar nu på USA touren.
Väninnan fotar sin gubbe i action på scenen. Vi är på Nalen. Efter showen var det även fri bar, generöst. Men väninnan och jag gick hem till hotellet efter mat och show.
 Fin utsikt ifrån vårt hotellrum. Fina juldekorationer.
 Sturekompaniet lyste upp fint i mörkret med sin husdekoration.
Driving home for christmas. Här är vi så på väg hem igen till vår stad. Vi han med en sväng till Sollentunas galleria och kika lite i affärer och åt lunch innan vi nyss landade hemma. Imorgon är det glöggmingel hemma hos en bekant till oss och på dagen skall vi ha min systers hund , då min syster och hennes familj flyttar till hus och hunden blir så stressad när de flyttar så de ville inte utsätta hunden för det. Därför ska han vara hos oss. Skön kväll nu allihopa där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar