fredag 14 december 2012

Vad har du gjort....

 Ojoj, varit iväg på morgonen och kört sonen till skolan och pussat "hej då" på honom innan vi klev ur bilen. ( jättepinsamt tycker sonen om sådant) Tittade på när alla 6:e klassare tände upp sina facklor. Sedan gick skolans 400 elever i fackeltåg ner till staden och Helena kyrkan för Lucia firande. Hela tåget anfördes av en poliseskort. Det var - 9 grader men väldigt fint. Rastat grannhunden och nu ett snabbt inlägg och sedan färdigställa min packning inför Holland. Tänker hela tiden på Veronica Maggios låt " vad har du gjort..", det undrar jag, vad har jag gjort. Men hoppas och tror att det kommer bli en jätterolig weekend. "Dagens pic ovan"- riktigt så här mycket tänker jag väl inte packa eller handla i Holland. Amsterdam har annars väldigt många fina butiker, och det har även städerna runt Amsterdam. Jag ska ju till Hillversum som är ett mediacenter.  Men där är det också jättemysigt med alla kanaler och smågator och fina butiker att titta i. Väldigt annorlunda jämfört med hemma i Sverige. Bilden ovan är i allafall i från Kina och maken tar bilden när han ska checka in och ser all denna last som skall checkas in. Det har tydligen varit tygmässa och nu skall alla inköp med till sina nya kreatörer.
Stängs en dörr så öppnas en annan brukar man ju säga, och med det vill jag säga att man kanske ska öppna en dörr själv ibland för att utmana sig. Vilket jag tror är det jag gör idag när jag flaxar iväg till Holland och inneboendes hos egentligen ganska okänd vänskap med det paret jag ska besöka. Men de är ju väldigt trevliga och roliga på makens tävlingar så genom att göra detta hoppas jag på att få en mysig helg i Holland med lite shopping, champagne och kul tillsammans med dem. I morgon lördag ingen uppdatering på bloggen men kommer jag hem lycklig och helskinande igen så blir det en uppdatering senare på söndag kväll.  Bilden ovan här är en kyrkdörr ifrån Götlunda kyrka daterad ifrån 1200- talet, Trevlig helg på er och hoppas att jag också får det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar