torsdag 27 december 2012

Så kan det gå....

Vi hade förberett oss på en anstormning av våra patienter då praktiken stått still nu i nästan en vecka,vi hade avsatt hela dagen utan att boka in patienter eller ja vi hade bokat in 2 patienter på morgonen. Men antiklimax verkligen, våra patienter är välsanerade och inget akut tycks ha uppstått under julhelgs dagarna. Ett samtal på telefonsvararen och det var ett återbud från första patienten. Ja,  då så var det bara en bokad patient kvar. Ja, så jag ringde in ortopeden och hans fru samt en väninnan till mig. Så fick jag in åtminstone 3 patienter att arbeta med ifall det skulle börja ringa lite senare....men det gjorde det inte så bara att gå hem tidigare istället för sitta av tiden. Så kan det gå, men blev ju lite "inskolning" i vanliga rutiner istället.

Nyår kommer att firas hos goda vänner i deras hem. Vi är samma gäng som brukligt och så min syster och hennes familj ifrån Hunnebo/Uppsala. Vi måste nu bara enas om meny och vem som gör vad. Men det kommer övriga delegater sköta fint, för det är som vanligt inte mitt område.

På lördag så skall vi hem till vänner på lite middag/träff, då det var länge sedan vi träffades och man säger varje gång man ses "att vi får bestämma något" ja så då bestämdes det att på lördag så träffas vi.

Vi har haft en tekniker här och fixat vår parabol till ingen kostnad alls. Bra där, bättre anlita någon egen än Viasats egna ockrare. Vår parabol var tydligen lite ur läge sa Viasats support när maken ringde dem igår när vår tv sändning bröts. Men Viasat erbjöd oss 2 olika alternativ till att få vår parabol "finjusterad". Antingen tecknade vi om oss för 12 månader som kunder hos dem och fick då betala 495 kr eller så fick vi betala 995 kr om vi inte ville binda upp oss hos dem. Har inga problem med att betala, men har stora problem med att ett företag försöker tvinga in kunder genom i princip abonnemangstvång. Var är logiken i det? Borde det inte vara mest kostnadseffektivt att ha nöjda kunder och nöjda kunder blir lojala kunder, dvs kvar år ut och år in om inget negativt inträffar. Hade långa korrespondenser om detta igår med Viasat som lovade att idag kontakta oss fysiskt för en lösning, då jag sa " att vi kommer inte binda upp oss som tvångskunder, för det är enda påtryckningsmedel som kund jag har att är jag inte nöjd med en vara eller tjänst så säger jag upp abonnemang och avslutar på studs. Är jag tvångsrekryterad med en låsningstid i mitt abonnemang så tvingas jag vara kvar i något dåligt abonnemangstiden ut och betala för något jag då inte vill ha". Dessa abonnemangs lösningar inom allt är ett gissel och inget annat än en tvångsrekrytering. Den vi privat anlitade tog inget betalt då det var en så liten justering som gjordes. Men däremot tyckte han att Viasat sålt en för liten parabol till oss och inkoppling lämnade lite att önska. Men ännu har ingen ifrån Viasat hört av sig. Så usel kundservice, men vet ni Viasat, ni är inte ensam aktör på marknaden och vi säger upp oss ifrån er... för det kan vi då vi inte har någon låst abonnemangstid. Vi har redan en konkurrent till er på tråden. Så varning för Viasats dåliga kundorienterade service.

"Dagens pic"-utsikt ifrån berget i Hongkong med utsikt över staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar