lördag 29 december 2012

Brunch på staden

 Ja, fick till bilderna lite galet men det fungerar nog så här också. Idag tog vi brunch på staden med vår vän och hans son, dottern hans är i Göteborg. På bilden överst är våra söner och min är han närmast kameran. På mitt bilden i mitten och närmast kameran är makens tallrik med på bild men maken fastnade inte på bilden. :) men vår vän gjorde sig bra på bild. Mysiga timmar inne på Pims. Till brunchen ingår även våfflor som dessert.
Här har sonen även lyckats föreviga modern på bild. Har en brännskada på armen efter att bränt mig på dörren till vår kamin för en månad sedan, brännskadan har egentligen läkt men har det ljusa ärret kvar. Men ärrvävnaden är så skör och huden tunn och saknar elasticitet så när jag bara kliade lite försiktigt på ärret då brast huden upp i en sårlesion. Maken är på gymmet nu och killarna spelar ps3, själv tänker jag inta mitt viktiga soffläge en stund nu. Om ett par timmar så är vi bortbjudna till vänner till oss. Vänner som vi allt för sällan träffar, men nu har vi bestämt att i kväll ska vi åka till dem. Min syster i Hunnebo/Uppsala har meddelat att de tar med sig en för- förrätt, färska ostron mums säger jag men vet att i vårt sällskap är vi inte många som äter sådana. Men det finns ju även en "riktig" förrätt som vi ska äta så det är ju bara att äta eller avstå ostronen för de som gillar/ogillar ostron. Ska bli så gott och sedan dricka riktigt fin champagne som är bland det godaste jag vet. Hoppas om jag får leva länge och om jag hamnar på hem, kan få börja varje dag med ett glas champagne i sängen ;) det är väl en härlig dröm. Trevlig lördagskväll på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar