tisdag 4 december 2012

En flicka på glid...

 Jag lider idag också...så klart, fortfarande minus 10 grader och snö!!!! Fick skotta när jag kom hem idag från arbetet och dessutom såg jag att grannpojken igår hade kastat ett ägg! på vår vitputsade fasad. Såg när han kastade något igår då jag satt vid datorn i arbetsrummet när jag även hörde ett krasch på huset. Jag gick då ut och tittade men såg inget, så jag tänkte att han roade sig nog med att kasta snöboll, men idag när jag kom ifrån arbetet såg jag gulan på väggen och dörren suck, vi har haft problem med den pojken. Nu kan jag inte ta gift på att det var han för igår var det mörkt men jag tyckte att det var misstänkt likt honom och jag tyckte mig även höra han ute på gatan. Så idag jag gick till föräldrarna/plastpappan och sa precis just så, att jag tyckte mig sett deras son igår kasta något mot vårt hus men att jag inte kan säga säkert.  Svaret jag fick var " bara för att X gjort saker mot er tidigare behöver det inte alltid vara han", "nej sa jag, det behöver det inte, jag bara vill att ni hör med honom, men eftersom X gjort saker tidigare kommer jag alltid misstänka honom" speciellt när jag tyckt mig sett och hört honom. Jag försökte skura bort fläck bäst det gick med hett vatten och diskmedel men hur lätt är det i minus 10 grader? Så nu reser jag snabbt mentalt över till hotel West in i Dubai, maken har kommit ifrån banan och sonen ligger  under parasoll då han nyss kommit ifrån American hospital där vi fick akutoperera honom för en blindtarmsinfektion detta hände för ca 3 år sedan nu. Härligt hotell och varmt och skönt var det.
Här åker vi över bron över till Deira där sonen skulle på återbesök efter sin operation hos sin doktor, vacker solnedgång och varmt och gott. Där under bron skulle jag kunnat legat som i sången" under en bro i Paris, ligger en flicka på glid.." för här är det halt och kallt i trista Sverige. Längtar ständigt till värmen denna tid under året. Född på fel plats. Nu över till väninnan och grannen som lagat kvällsmaten åt oss idag. Hennes make är och arbetar i Tyskland tror jag det var, då kvälls myser vi ihop. Trevlig kväll på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar