söndag 16 december 2012

Underbar weekend i Holland

Så, då är jag hemma igen efter en helt underbara och gästvänlig weekend i Holland och Blaricum. Var ju nervös över att åka dit. Kan säga att jag var nervös helt i onödan. Jag har blivit kungligt behandlad från det att jag startade min resa i Göteborg till att jag flög hem idag. Jag har bara njutit och ätit gott. Mina vänner hus var fantastiskt vackert och modernt inrett med lite asiatiska inslag. Vi har varit på fin restaurang ( italiensk) vi har varit på rolig shopping i Harlem och jag har varit inne i deras kyrka och tittat på det historiska och tänt ljus. Igår gjorde mannen i huset en fantastisk 3 rätters meny med otroligt fina och goda viner och min favoritdryck champagne.

Efter vi ätit och druckit gott var klockan över midnatt slagen, då bestämde vi oss för att gå ut i trädgården och bada i deras enorma jacuzzi. Det var ca 10 plusgrader och grönt fortfarande i Holland, man klipper fortfarande gräset och sina häckar där. Vi låg i den otroliga jacuzzin som masserade ordentligt så man fick alternera i olika stationer. Sedan kom ett svagt regn och föll svalkande i ansikte under den stjärnklara natten. Så kl 2 i natt gick vi ur badet och gick in och lade oss. På morgonen hade vi en 5 stjärning hotell frukost och efter jag packat ihop min saker så gick jag och väninnan på en promenad i ett lerblött landskap, vi hade inga regnstövlar så vi knöt snabbköps påsar runt fötterna och vad folk skrattade när vi mötte dem i skogen, efter en stund tror jag att jag tappat mina glasögon och snart skall jag till flygplatsen så vi börjar leta panikartat i skogen och är nästan tillbaka till huset de bor i, då frågar väninnan " har du inte dina glasögon i jackfickan?" jag känner efter och javisst där var dem, lite pinsamt men glad att de fanns.

När jag kom hem bjöd finaste grannen över mig på lite kvällsmat och ett glas rött. Hoppas det mottar bort min antågande förkylning som jag känner utvecklar sig mer och mer. Satt bredvid 2 väldigt infekterade personer i loungen/ gaten när jag väntade på min flight idag. Ha en skön fortsatt söndag kväll vänner.

"Dagens pic" - bild ur hissen på något hotell i Dubai.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar