måndag 10 december 2012

Ready steady go

 Då var det nästan beslutat, tror jag vågar åka till Holland till helgen. Kan behöva ha lite roligt. Maken tycker så och arbetskamraterna tycker det och väninnorna både hon som bor granne och söta väninnan 14 mil bort. Ja väninnan 14 mil bort sa att hon hade nog inte åkte själv utan sin gubbe men att jag skall lyssna på mitt hjärta. Ja någonstans inuti mig så vill jag fast det är lite läskigt också. Inte så, jag har åkt utrikes förr själv men aldrig som inneboende hos ett par som jag egentligen bara känner genom makens yrke och bara umgåtts med på tävlingar. Ja, "det ordnar sig säkert med skridskor bara det blir is", måste bara ordna med tillsynen för sonen som ska vara hemma. På "Dagens pic" ovan, har vi precis flyttat in i huset och jag fyllde 40 år. Överraskades med ett litet party av väninnor och de hade med sig min älsklingsdryck champagne, fast normalt sett vill jag dricka det i glas avsett för denna dryck för känna de fina bubblorna men här hittade vi väl inga i huset, så det gick att dricka i plastmugg med, men lite som att svära i kyrkan!
"Dagens pic II "- här har vi kommit ut på galej och vad det är i glaset vete fåglarna. Verkligen kemikaligrönt. Men en kul kväll och mycket dans blev det och detta var ju helt oplanerat för mig. Maken var ju bortrest då som nu och jag tänkte mig att åka hem ifrån arbetet och dega i soffan. Men så blev det inte riktigt. Så jag fick en bra födelsedag om än oplanerad sådan. Jag har idag efter arbetet hunnit med att köpa mig en klänning. Lika grön som drycken faktiskt på bilden ovan. För på onsdag nästa vecka åker jag och maken (som kommer hem på måndagen) tillsammans med väninnan 14 mil bort och hennes make upp till den kungliga huvudstaden. Vi ska sedan gå på en golftillställning där för svenska spelare och vi fruar fick följa med. Blir kul att komma iväg då jag har känt lite tristess ett tag som ni nog förstått. Sedan blir det mysigt att vi åker iväg tillsammans då vi alltid har kul och fungerar bra ihop. Synd att vi inte bor ännu närmre varandra även om 14 mil är hanterbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar