torsdag 8 november 2012

Apan som liknar dig

Jaha idag är det så dags för kollegaträffen. Hoppas ALLA gör träffen till något bra! Maken har lämnat oss igen och åker till Dubai för att träna några dagar i värmen innan han åker på sin sista ET tävling i Sydafrika. Jag håller tummar och ben korsade att han fixar det i år igen. Efter alla vår år tillsammans älskar jag den karlen fortfarande och på något vis mer och mer för varje år. Han är min andra halva, min pusselbit. Vi är familjeföretaget AB och vill varandra bara väl.

Ja, idag är det bråttom blir bara ett snabb inlägg då träffen är strax. Men jag har något att erkänna i bikten. Jag tittade på tv3 play på båda avsnitten av småstadsdrottningar. Vår representant var intetsägande men jag gillade det jag såg lite i Växjö och Västerås. Där fanns intelligens, snabbhet och lättsamhet utan ytlighet. Växjö stod för en smart egenföretagare och i Västerås fanns den varma och roliga kvinnan. Jag skulle ju aldrig titta på detta program, men kände om jag ska såga detta såsom jag kände av ryktesvägen spridda omdömen så vill jag åtminstone sett vad jag uttalade mig om. OM jag tittar på det igen? Kanske, vet inte ännu men inte helt omöjligt tack vare Västerås och Växjö damerna.

Får INTE glömma att imorgon har jag en patient som åker ifrån Stockholm enkom för sin undersökning hos mig, jag är ju normalt ledig på fredagarna. Hoppas vinprovning är lyckad, men inte för lyckad så jag inte kommer ihåg att jag ska arbeta en vända imorgon.

" Dagens pic"- Vårt dukade bord på "Top resturant" i Burj al Arab i Dubai, får symbolisera kvällens tillställning och rubriken får syfta på Olle Ljungströms låttitel som Darin så förtjänstfullt framförde i " Så mycket bättre" för att jag var så kategorisk mot programmet "småstadsdrottningar" gillar det inte ändå men hittade ju två karaktärer som inte var ytlighetens ansikte även om de spelade i den kategorin för stunden, men förstod att de målmedvetet hade ett annat syfte med att synas. Go girls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar