lördag 17 november 2012

Tick tack

Trevlig kväll igår med grannarna. Som alltid god mat och dryck. Vi hade lite olika tävlingar spontant, bland annat att man lägger ett kex på pannan och med ansiktsmuskler och teknik skall man förflytta kexet ned i munnen utan att ta på det. Hmm, någon blev både etta och tvåa då jag snabbt fann tekniken och lyckades upprepa bedriften innan någon av de andra lyckades. Nej, jag har inte gjort det förut, första gången, bara naturlig talang. Väninnan hittade idag en massa kex under bordet, konstigt undrar varför?

Ja, nu på morgonkvisten gick väninnan, jag och hennes broder en sväng och hamnade så klart i butiker. Jag lyckades köpa ett ca 90 cm högt skoställ i flera våningar såklart i metall tråds backs stil. Den var monterad så den fick vi släpa runt på tills vi kom hem. Brukar ofta bli så när vi är ute och går så köper vi otympliga och ibland tunga saker att bära hem. Somliga lär sig aldrig!

Väninnan säger också att vi ska gå på gym idag. Har försökt säga att jag nog har både influensan och magsjuka och bör vara hemma för att inte smitta ner de i gymmet. Väninnan bara tittar mig i ögonen och säger "-skärp dig", jaja försöker jag, "-då kommer jag bara springa på löpbandet". Varpå hon säger "-blir inget med det, det kan du ju göra hemma". Jaja, får väl krypa till korset och gå på gymmet och få senknutor. Jag behöver gå på gym så är det. Dåligt musklad är jag och klen, är sådan att jag gillar att springa då jag har lätt för det, så då springer jag gärna. Man vill ju känna sig bra eller hur? Men väninnan har rätt, jag får skärpa mig, så lite gym idag då ok?!

Grattis idag till lilla sköterskan som fyller år, hoppas du får den där Ferrarin du så länge önskat dig ;).

Ja, fram till gym i eftermiddag får jag väl "städa,tvätta,damma" eller kanske läsa en bok? Funderar lite på det en stund. Sonen är bättre i sin allergiska reaktion ytterligare idag, han får nu antihistamin för dämpa utslag och svullnad.

"Dagens pic"- Hilton Hotel på Times Square, Manhattan NY, vi bodde där under vårt besök. Man åkte hiss upp till 42:a våningen tror jag att det var där receptionen låg. Så fin skylt. Svårt att se de söta kerubliknaden bronsfigurerna men klicka upp bild så syns de lite bättre. Då ser man att någon försöker putta iväg klockan som ligger lite på sniskan om ni tittar på siffrorna och några gubbar som hänger på sidan, om de motar eller hjälper till att dra ned klockan det får betraktaren fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar