måndag 5 november 2012

Kingen

Ja, då var det måndag igen, så trött idag efter att sovit för lite i helgen. Men på arbetet var det fullt ös. Trodde att telefonen hängt sig eller något, för det ringde och det ringde och..ja precis. Idag hade alla värk kändes det som, sköterskan och jag arbetade även över en timme med en värk och hon stackaren ska sedan åka buss hem till sig. Hon kommer inte vara hemma innan 19.30. När jag sedan skulle cykla hem i mörkret då fungerade inte cykelljusen bak och fram. Ibland känns det som om man pissar i motvind om ni ursäktar uttrycket.

Maken hade maten klar när jag kom hem och sonen hängde framför datorn, hade bett idag att alla läxor skulle vara gjorda innan jag kom hem idag, men icke. Enligt maken så krävde sonen att få göra geografiläxan med mig. Suck! Inga problem i vanliga fall, men idag är jag som sagt trött och mer trött blev jag av att ingen läxa alls var gjord. Dubbelsuck. Nåja bara att spänna blicken och bågen. Mot läxorna. Yippi!

" Dagens pic"- Skogens konung utmed en väg nära oss, här i höstas. Stora och magnifika djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar