onsdag 21 november 2012

Off and away again

Ja, så var det dags för maken att lämna oss igen och bege sig till helveteskvalet i Spanien. Idag innan han åkte efter lunch nu, hann vi med att få bilen tvättad, grannhunden rastad, köpa ny ljusrörsarmatur till badrummet då den lade av lite förargligt i går kväll. Sedan lagade maken lite lunch innan det för honom begav sig igen.

Vi var även nere på staden och besökte Telia butiken. Maken har haft ett gammalt mobilabonnemang som bara rullat på år efter år och aldrig används då vi har annan mobiloperatör sedan ville jag avsluta vår hemtelefon då den aldrig i princip används mer än av störiga telefonförsäljare sent på kvällarna.
Ja, vi fick vänta 1 1/2 timme på att bli expedierade och när det hände så hade dels Telia butiken strul med sin uppkopplingar på nätet! Samt som expediten sa, vi kan bara sälja och starta upp abonnemang, vi kan inte avsluta dem! Ridå. All den tiden för att INTE kunna få hjälp. Det är kundorienterat Telia, bra där. Så nu måste vi bli uppringda av deras support för att kunna avsluta oss som kunder där. Så jag säger skärp er Telia. Ni är varken billiga eller kundorienterade. Välkommen in på 2000 talet och konkurrens. Ni är inte enda aktören och mitt besök idag hos er fick mig att bestämma mig, jag kommer avsluta allt jag har med Telia, bredband,telefoni mobiltelefoni. Hos er vill jag inte vara kund längre!

"Dagens pic"- Nu i Sydafrika blev maken uppropad på scenen under showen han besökte tillsammans med guesthoues ägarna. De hade hört att det satt en svensk i publiken så han fick komma upp och ...Dansa då showen gick ut på dans. Maken dansar aldrig i princip men nu fick han göra lite trevande försök.Dagens tips: Hamnade av "misstag"på en alldeles vansinnigt rolig blogg: Gå in på den om ni vill skratta gott och hjärtligt. Bloggen heter: bondmoran.nu och ingressen börjar My name is Bond- BONDMORAN. Jag skrattade hjärtligt och hennes sida är så fin och avancerad så jag borde skämmas( men det gör jag ju inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar