torsdag 29 november 2012

Celebrerar maken och vännerna

 Fantastisk dag i många avseenden! En fantastiskt rolig och snurrig dag på arbetet. En kollega till mig har troligen fått influensan och fått vara hemma både igår och idag från arbetet. Mycket akuta patienter samt telefonsamtal på det. Men det är kul när det blir lite "drag under sulorna" ibland. Tyckte synd om kollegan som lät jättedålig när jag ringde hem till han och hans fru om en patient. Jag sa att jag tycker att han skall vara hemma imorgon och så tar jag och hans fru/sköterska och arbetar tillsammans på hans praktik och tar det akuta. Det var ok för dem så imorgon så arbetar jag och hans fru tillsammans. Blir kul, min ordinarie sköterska kommer också in och arbetar fast vi båda egentligen har lediga fredagar, men ibland får man hjälpa till och med vänner är det bara kul att få en möjlighet att göra det, de har hjälpt mig mycket. Min sköterska är en klippa och arbetar hårt och flitigt samtidigt är hon väldig god mot patienterna och tar hand om dem så fint. Förstår att jag har det bra och det behöver man förstå och känna tacksamhet över. Tack söta sköterska för att du gör mitt arbete så mycket bättre och patienterna så mycket gladare!
Sedan mitt i det snurriga i dag, skickar väninnan ett sms att min make var klar och helveteskvalet var över nere i Spanien. Maken är en hjälte och kämpade till sig en plats nästa år på touren. Inte det bästa spelkortet men ändå ett kort och en möjlighet att få spela. Så starkt. Imponeras av han. Samtidigt firade väninnan och hennes make 23 år som gifta. Väninnan kom till mig på arbetet och sedan gick vi till systembolaget och köpte champagne. Jag älskar denna dryck! Sedan firade vi hemma hos dem, med champagne och kebabpizza på ett mycket ståndaktigt sätt  ;) , tillsammans med hennes broder deras bröllopsdag och makens bedrift nere i Spanien. Maken kommer hem i morgon eftermiddag och lämnar oss på söndag morgon 06.25 igen för att åka till Sydafrika igen. Snabba ryck, men är glad att det fick bli så. Så tacksam över allt stöd och all värme vi känt ifrån våra vänner och nära och kära, samt att få känna att de också gläds över makens bedrift, det är kärlek och sann vänskap! Så tacksam över att vi har sådan vänner, vilken gåva det också. I morgon fyller min stora tjej 24 år, otroligt! Hoppas att det hjärtat också kommer hem ifrån sin studieort. Kul om hela familjen fick vara samlad en stund och samtidigt.

"Dagens pic", bild ovan visar kärntrusten i kväll och bilden nedan, champagne och kebabpizza. Ha en fin dag/kväll , ni med för det har jag haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar