söndag 25 november 2012

White trash-wikipedias översättning har nu funnit sin talesperson

 Då får vi utvärdera gårdagens "to do list", 1) gå till återvinningsstationen, check
2) följa med min sköterska till min syster och hämta en säng, check
3) inte städa,tvätta,check
4) titta på komedier i soffan, failure
5) tjejträff check. ( jättekul och trevlig)
6) köpa färdigmat, check, japp bilderna nedan är vännerna och jag på fik, jag mumsade i mig 2 äckliga våfflor.
Så här ser man alltså ut på väg till återvinningsstationen, föga glamoröst, tydliggör att det är bild ovan som nu avses ;). Långt bort ifrån glamour och lyx. Den bistra omålade sanningen. Här kommer nu Wikipedias definition på white trash, läs och begrunda.
 White trash: ofta svag ekonomisk situation:,mm tycker jag, är inte ekonomiskt oberoende. Jag kan inte köpa allt jag vill.
Låg utbildningsnivå:- ja men var går gränsen, har 5 år på universitet och typ 220poäng där, är nog lågt räknat så ja, check.
Ointresse för samhällsfrågor och kulturfrågor:, nej men här stämmer det inte, jag tittar ju på solsidan och diverse serier på tv samt att jag har mycket åsikter.
Smaklöshet brukas förknippas med begreppet och i populärkulturen framställs de ofta överviktiga med många barn och dålig hygien,: check, se översta bilden förfäras över fläcken på den beige smaklösa jackan, överviktiga? Jag lovar det är jackan som gör att jag ser tjock ut. Barn? Skyldig, 2 stycken. Se hur jag passar in på begreppet men... det finns tydligen en wannabeklasul:
"tagit ifrån wikipedia all fakta" " Personer med ordnade förhållanden ekonomiskt och sociala förhållanden men med en folklig osofistikerad framtoning är dock INTE white trash i ordets bemärkelse. ( Skit, tyckte att jag platsade in, är alltså bara en wannabe trash) Dessa väljer ofta udda och trendiga namn och ofta amerikanskklingande namn på sina barn: check, mina heter shrimps sunshine och salomon thunder. Haha nej bara skojar, inte heter de så och jag är ingen white trash möjligen en wannabe sådan. Men alltid kul läsa definitioner, som när man läste patologi ( läran om sjukdomar) man hade alla symptom och sjukdomar men överlevde dem, detta gällde hela kursen.
"Dagens pic"- hur min lördag gestaltade sig. Nu iväg till medeltidsmuseum igen med väninnan och hennes make. Se till att skaffa er en härlig söndag allihop så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar