fredag 2 november 2012

Like a Robot

Ja, ledig fredag med fullt ös. Försök till att städa huset inför systerns ankomst. Vi behöver verkligen besök, det är först då vi städar ordentligt verkar det som. Försöket bestod av att centraldammsugaren verkar fått något stopp då det mest tjöt i rören i huset och den sög lite sämre. Maken påbörjade rensning med någon sladd, vi kom inte igenom helt men tydligen tillräckligt för att den skulle tystna så vi kunde fortsätta dammsuga. Ja sedan byta sängkläder överallt så det är gjort. Tycker det är så trist efter en trevlig kväll med mat och vin börja med bäddning då. Det är så skönt att sådant redan är gjort när gästerna kommer och när kvällen är slut är det bara att gå och lägga sig.

Sista dagen på sonens höstlov, så idag körde vi dem till något som heter Baltazar. En experiment verkstad där barnen får tillverka saker såsom tvålar och bygga båtar eller vad de nu kan hitta på. Under tiden åkte maken och jag och handlade inför gästernas besök. Samt handlade ett par julklappar till sonen som inte var med. Var sådant som han ändå behövde då han växt ut de sakerna precis. Lite som att göra två flugor på smällen. Saker han ändå behövde, fick nu även agera lite julklapps utfyllnad. Är egentligen helt emot en massa julklappar, tycker att vi lever i ett galet konsumtions samhälle och ja, jag inser att jag talar med en kluven tunga då jag handlar och gillar det också. Men jag har dragit ner på det och jag försöker att tänka mig för, behöver jag det verkligen? Men barn gillar ju paket och när det ändå är sådant sonen måste ha kan det få tjänstgöra som paket utfyllnad, eller hur?

Ja, sedan ringer systern ifrån Uppsala och säger att de blir sena därifrån ( är inte förvånad ) och undrar om jag och dottern kan täcka upp hennes arbetspass mellan kl 16.00-20.00 då hon kommer till stan och tar över 20.00-22.00. Systern min har redan pratat med min dotter som har tagit passet 16.00-18.00, så jag behöver bara infinna mig i skolmatsalen 18.00-20.00 och utspisa hungrande ungdomar i handbolls cupen. Det ska jag nog klara, då det är riktiga kockar som lagar maten. För i kök är jag en riktig katastrof!

" Dagens pic"- En robot i foajen på hotell Runnymede, utmed Themsen och nära Windsor i England. Jättemysigt hotell med parfymerade toalett papper och fina rum och mysig miljö. Bra hotell frukost också. Nu kopplar jag på autopiloten och gör mig färdig för mat-tants pass i skolan.  Kan robotar dricka ett glas rödvin samtidigt som den lassar upp mat till skolungdomar? Nej, bara skämtar, ska inte det, bara en tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar