tisdag 20 november 2012

Times flies by

Ja, vad tog tisdagen vägen? Någon som vet? Arbetade ensam de två första timmarna idag då sköterskan var på ett besök. Klart då kändes det som om tiden bara rusade iväg. Men det gjorde den även när sköterskan var tillbaka. Var vägen över systembolaget när jag gick hem och köpte mig lite årgångsglögg från Blossa 12. Verkar vara spännande smak. Sedan köpte jag lite flaskor ifrån vinprovning jag var med på med mina kollegor för en 10d sedan. Det var fantastiskt gott vin både det röda och det vita vinet. Så jag köpte med det så det finns hemma om jag vill bjuda på något gott någon gång.

Ja, det blev så svårt att cykla så klart med systembolagskassarna så jag fick ringa maken som hämtade upp mig och cykeln med kassar. Medan sonen tränade köpte vi med "take away Kina mat." Maken åker redan imorgon för att försöka kämpa sig till en spelplats på sin tour nästa år. Stackarn, jag vet att det är som att springa dubbla marathon. Speciellt när man har en säsong med motgång med sig i sitt bagage. Men tår och fingrade korsade. Jag önskar honom allt, det vet han. Kämpa älskling kämpa!

Ja, nu ska maken packa sitt bagage. Han kom hem igår ifrån Sydafrika och var så trött efter rest i 24 timmar. Han lagade kvällsmat till oss och sedan stöp han i säng, helt utmattad. Idag känner jag mig trött och det vill jag inte, för han åker ju imorgon och blir borta ett tag förhoppningsvis. ( Beroende på hur kvalet går) ikväll vill jag att vi myser och pratar men då somnar väl jag. Så skönt att han valde att komma hem mellan spelen men hur fort går inte dessa timmar ? Nu medan han packar så lägger jag mig i soffan och myser framför brasan. Kan inte förstå hur dessa spelare orkar med detta resande och tidsomställningar hela tiden. Otroliga människor, skulle jag aldrig orka, vecka in och vecka ut, år in och år ut. Tur att de som gör det orkar med det iallafall, är väl det som är det viktigaste. Jag måste ju inte det.

" Dagens pic"- hängande statyer utanför gymmet på badhuset. Fint konstverk då det är flera sådana konstellationer som hänger på rad genom hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar