onsdag 28 november 2012

Inför 1:a advent- städa,pyssla,damma?

Ja, idag är det gå ut med 2 voffsingar som gäller, min systers och väninnans. Skönt att komma ut.
Sedan MÅSTE, jag ta tag i detta trista som kallas städning. Till helgen är det 1:a advent. ( om nu någon skulle ha missat det).

Jag är ju inget för det husliga tyvärr! För min del kvittar det med julpynt och sådant men barnen vill ju ha det. Dottern läser ju på annan ort och är ju stora damen men sonen på 12 år älskar detta med jul. Han går bananas totalt med julpynt. Så jag får städa huset( vilket behövs ändå) sedan tog maken fram julpyntet i garaget innan han åkte till Spanien. Så när jag har städat så tar jag in julpynt samt plastjulgran. Rubbet åker upp till 1:a advent och det är sonen som går all in. Sedan på juldagen försvinner allt pynt och julgran in i garaget igen. Då jag är så trött på julsakerna.

Jag har lovat min dotter någon gång att vi skulle baka bullar, hände väl aldrig då jag inte bakar. Dotter har själv blivit duktig i köket både vad det gäller baka och laga mat, trots moderns grava brister i detta ämne. Men nu så ska ni se kära läsare, i år är året det ska ske, för si nu har det kommit, hör och häpna" Lussekatter med saffrans sats" ifrån Kungsörnen fanns att köpa i affären med endast "tillsätt vatten" och en idiotsäker ritad beskrivning med 5 illustrativa bilder. Luv it! I år kanske man kan få känna sig lite huslig och imponera på familjen i halvfabrikatets anda. Lovar att lägga in en bild på både pulverpaket och eventuella saffransbullar om det sker( bullarna ska ju överleva svängen i ugnen också). Se till att ha en finfin dag.

"Dagens pic"- Julpynt i Dubai mall i just Dubai. Fast det är ett muslimskt land är det väldigt västerlänskt. Sedan älskar mellanöstern människorna att fira, så de firar med massor julpynt även om de inte firar kristendomen. Tycker att det är en härlig inställning att fira allt som gör tillvaron roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar