måndag 26 november 2012

Sudda,sudda,sudda bort din sura min!

 Hej, som makens kloka fb vän säger" måndag kväll är mycket bättre än måndag morgon"
Cyklade glad i hågen men i ösregn till arbetet, men möttes av någon som behövde sudda bort sin sura min, munnen den ska skratta och vara glad( inte nödvändigtvis sjunga tradelala). Bara för att någon är ur form så ger det inte en rätt att ta ut det på andra. Någon tar sig alltid rätten att leva ut sina demoner och frustrationer på andra och det är tydligen ok. Men inte för mig, därför så "aktar man sina löss för snuva". Jag kommer aldrig bli någons dörrmatta, andra får ta ansvar och säga ifrån själva till en sådan person, men oftast är en sådan person alltid ursäktad med att" den är ju sådan" inte ok att acceptera sådana personers beteende. Jag accepterar det inte, och att man sedan är så liten att man inte kan be om ursäkt... ja, en del saknar den uppfostran. Nog om "den", "den" skall icke störa dagen mer.
På bilden ovan är en sen kväll i början på året hemma, jag ska springa men är alltid så frusen, så jag tar ovanpå träningskläderna på min älskade lila fleece fläckiga morgonrock( som borde med högre frekvens åka i tvättmaskinen). Maken ångrar nog bittert att han för en sisådär 12 år sedan förärade mig den. Nåja, jag tror maken har lagt sig för natten och så börjar jag värma upp i morgonrock och med lite snabbare gång tills värmen infinner sig och jag kan ta av mig rocken för att börja springa. Filmen rullar framför mig och jag är koncentrerad på den, när maken kommer förbi och i lönndom tar dessa bilder. Ja bilden framifrån har han ju gett sig till känna. Ridå och bara att skratta till att han fick dessa snygga bilder av sin fru i action. Simma lugnt allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar