onsdag 14 november 2012

Ljust och fräscht

Ja, imorgon sitter vi här igen. Mina vänner och jag. Vi skall gå på föreställningen ljust och fräscht. Den fick väldigt bra recensioner när den gick förra året på sin Sverige turné. Då var vi för sena med att köpa biljetter och blev utan. Denna gången var vi ute i tid.

Vi blir 6 stycken som går. Tyvärr är maken inte med, vilket han sällan är p.g.a. sitt arbete som gör att han varit borta mycket ifrån Sverige. Men våra vänner är så fina ( allihop dem vi har, det är väl därför de är ens vänner) så jag behöver aldrig känna mig som femte hjulet under vagnen. Jag gör allt som jag vill vara med på och vi har alltid roligt och trevligt. Vi har bokat bord på en Italiensk restaurang här i vår stad innan vi går på föreställningen. Det var ganska fullt när vi ringde och bokade igår men det löste dig.

Idag ringer den ena av vänner och berättar att det har kommit två nya kollegor till honom som också skall på samma förställning. Det är ju så trevligt lära känna nya personer så kan de inte få hänga med oss ut och äta innan? Klart de får, vännen har rätt, det är trevligt lära känna nya människor, men vi måste kolla att restaurangen kan ta emot två till. Jag känner restaurang ägaren lite, då vi har barn i samma klass. Det var inga problem, de fixade det. Kul bli spännande och se vännens nya kollegor. Efter ett tag ringer så den andra av vännerna och vill ta med sig 2 kollegor till honom. Så nu är vi uppe i 10 pers men det gick bra det med för restaurangen.

Jag mejlade ju skolchefen och rektorn igår med anledningen av att sonen och jag blivit intervjuade efter händelsen där skolan i maj, lämnade sonen helt själv i skolan. Skolchefen svarade redan igår kväll att hon tackade för informationen och rektorn mejlade till svar i morse och hade då redan blivit intervjuad av tidningen, han uppskattade också att jag informerade om detta. Det har inte varit något i kvällstidningen ännu, om de väljer att publicera det så blir det nog imorgon då.

" Dagens pic"- Från förra året show vi vänner och då även barn var på, Joe Laberos illusionistshow. Tror att vi sitter ungefär lika långt bak i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar