torsdag 22 november 2012

Stad i ljus

Torsdag, allt flutit på i lugnt och sakta mak. Dagens happening var väl "vår" den alltid lika glada och vältränade servicemannen var och bytte en elfläta på min unit. Jag hade hans far som chef i början på min yrkeskarriär, då fadern är/var i samma gebit som mig. Hans far var också en glad och jovialisk man. Service mannen livar alltid upp både mig och sköterskan. Jag brukar kalla honom vår "glädjepojke", är väl inte bara män som skall kunna ha glädjeflickor eller som kungen vår hade "kaffeflicka"? Nej, lite rättvisa får det vara, så då får han bli vår glädjepojke då han får oss att skratta och rodna som tomtebloss!

Ikväll nu efter sonens träning, så ska jag, sonen, min väninnan/granne med dotter gå på stad i ljus. Hela staden lyser då upp i otroliga ljussättningar och konstellationer i det trista november mörkret. Brukar vara många som besöker det och det ökar med åren. Kul att det händer saker i vår stad förutom oraklet vi har i småstadsdrottningar. Suck säger om henne och så förstår ni kanske vad jag anser om henne! Jag slutade med prenumerationen av vår lokaltidning då oraklet får skriva en avlönad krönika i den. Då det bara är skitprat som hon rapar upp så vill jag inte vara med och bidra till hennes lön. Det är klart att jag inte behöver läsa hennes krönikor, men jag har gjort det bara för att få bekräfta det jag känner för fenomenet. Sedan blev det en lätt kaka att sluta vara prenumerant. Henne eller jag liksom, nu vet ju inte tidningen det, men så tänker jag. Flexibel som en parkbänk.

"Dagens pic"- Får symbolisera vår stad i ljus, men bilden är ifrån "makens dansshow" i Sydafrika, där dansarna hade datastyrda ljusslingor på sig som blev till en egen show i mörkret och i dansen. Vänner, ha nu en skön kväll där ute. Ni vet väl att ni gärna får kommentera det som skrivs eller vad jag tycker. Bara kul om ni gör det. Man måste ju inte alls tycka som jag alltid eller ens någon gång. Jag kan ju också vara en sådan som oraklet som man retar sig på. Jag tål mothugg och argumentation då jag tycker sådant ger utrymme till att reflektera över sig själv och ibland fundera över varför man tycker si eller så. Dagens roliga: monasuniversum.se, en rolig blogg den med och snygg. Som med allt, fann den av en slump.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar