fredag 16 november 2012

Cave PcV

Ja, då var det konstaterat. Sonen tål inte PcV( penicillin ur grupp V) så nu är det en stor cave = undviks markering i hans journal. Han mår bättre idag och utslag har minskat. Han svullnade runt ögon och fick ont i magen och kräktes samt svårt att andas igår. Läkaren tyckte inte vi behövde köra en RAST test för kontrollera det immunologiskt. Lite orolig blir man ju när det gäller sina barn. Jag hade i bakhuvudet andra diagnoser ( Leukemi t.ex.) men eftersom han är bättre idag så är jag lugnare och tror också på PcV allergi.

Så gick jag på föreställningen ljust och fräscht, så rolig och bra, handlar om hur man skall inreda och varför. Ja, det var så träffsäkert, varför man inreder kök a´la kostnad och teknik för JAS 39 gripen men sedan inte lagar mat i det. Hur man källsorterar och svårigheterna med det och framför allt ångest på avfallsstation att man lägger rätt avfall på rätt plats. Ångest över hur man sorterar fönsterkuvert och att bli jagad av medelålders avfalls- poliser i självlysande västar på avfalls stationen. Man skrattade väldigt igenkännande och hur man förr kunde gå ut och slänga allt i det magiska hålet "sopnedkastet". Kvällen blev snurrig och sonen var vissen men bättre så jag följde även med ut och åt. Från början var vi 6 vänner som utökades med kollegor till vännerna så vi blev 12 till middagen. Maten kom sent vi fick en halvtimme på oss att äta och få ned vinet. Sedan fick man stressa över till föreställningen. Tar väl en 10 min att gå ifrån restaurangen. Men kul var det. Väninnan tittade till sonen och vi hade sms kontakt under föreställningen.

Dagens bikt får bli det milt pinsamma, i veckan köpte jag en dunjacka. Den har legat kvar i påsen sedan jag köpte den. Idag får jag ett sms ifrån butiken där jag köpte den, att jag fick 30% rabatt på ytterkläder i helgen. Hm,  kan man med? Ja, det kan man. Jag tog påsen och mobiltelefonen och åkte till butiken och sa "- Får man vara väldigt pinsam?" Damen bakom kassan skrattade och sa direkt"- Ja det får man, jag vet precis vad du vill" Jag skrattade och sa"- Ok, bra men vad vill jag?". Damen " Du vill lämna tillbaka eller hur?" Jag " Ja, det vill jag, men jag vill köpa den igen till 30 % rabatt" " Damen " Ja, jag vet". Jag frågade om jag var den enda pinsamma som gjort så här och hon skrattade gott och sa att det var jag inte. Gott, affären känns då ännu bättre ( speciellt som jackan var en storlek för liten över bysten och jag inte kan knäppa den).

Ja, ikväll ska vi över till väninnan/grannen och ta lite fredagsmys i vanlig ordning. Ta nu alla kända och okända en skön fredag och helg.

"Dagens pic"- Återvinningskrokodil ifrån djurutställningen i Skara. Passar bra då allt en stund var upp åt väggarna. Att väggen är ljus och fräsch som förställningen igår och krokodil som i farlig som PcV blir för min son, då han fick Quinckes ödem p.g.a. allergin. Bilden symboliserar det för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar