tisdag 9 oktober 2012

Bubbles mmm...

En dag med väder av allt. Som en påse gott och blandat. Sol och ganska skönt när jag cyklade till arbetet. Regn och förmörkelse till lunch så man trodde domedagen stod inför dörren. Uppehåll när jag cyklade hem för att mötas av sonen "- jag vill cykla till träningen" alright, sagt och gjort. Vi trampade iväg då det även skulle vara föräldrar möte samtidigt. Men under detta möte kommer den antarktiska kylan på höstbesök. För hur kallt var det inte att cykla hem sedan.

Vi, sonen och jag tog en "drive thru" med våra cyklar förbi vår kvarterskrog  och köpte med en.. ja take away pizza, denna gång med ruccola,parmaskinka och salami, (sonens val). Han tog en cola och jag ett glas gott Amarone vin till. Till en liten dessert tog jag ett par rader av Galaxy Bubbles milk chocolate. Min make hade hittat detta märke och sort i Skottland förra veckan och köpt på sig ett par kilo åt frugan som alltid letar över denna choklad världen över. Finns inte i Sverige och finns överhuvudtaget inte i många länder även om Galaxy säljs. Det skall vara den med fina små bublor i.
Så svärfar som var med förra veckan men åkte hem istället för att följa med till Portugal fick agera bulvan och choklad dealer. Så han kom upp till arbetet med all denna choklad som jag värmer mig med nu. Nu över till läxorna.

" Dagens pic", regnig sensommar träning med sonen, kallt även då, precis som idag och regndropparna som pärlar sig på bilrutan påminner mig om dagens goda bubbles chocolate( och mycket om dagens regn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar