torsdag 18 oktober 2012

Före detta

En bra dag i vanlig ordning. Kul på arbetet med arbetskamrater och patienter.
Kvällen försvann i ett huj. Maken tog sonen till träningen och jag släpptes av på en lokal restaurang där jag träffade min f.d kollegor. Det är nu 2 år sedan jag slutade i landstingsregi och provade mina vingar. Jag har inte hittills ångrat detta en dag ännu, men saknat mina f.d arbetskamrater. Men då tiden har gått så har man vant sig vid att inte träffas som det var förr.

Men i kväll så blev det av, vi träffades och åt en bit mat. Inte märktes det att det gått 2 år, ja vi pratade och skrattade och timmarna sprang iväg. Imorgon har sonen skoldisco som maken hjälper till med då jag skall förlusta mig med en after work med en för mig kär vän som hjälpte mig mycket i en svår period av mitt liv. Ser fram mot att träffa henne imorgon. Sedan får jag väl åka till skoldiscot och hjälpa till med att städa upp matsalen.

"Dagens pic"- från nöjesparken Gröna Lund i Stockholm i somras. Det är ryggtavlan på sonen man ser. Men bilden känns lite glad och uppsluppen, samma känsla som idag alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar