lördag 27 oktober 2012

Divine

Gårdagen var så rolig, tacotabberaset blev jättekul. Vi spelade kort till långt in på småtimmarna. Även min far hängde med länge innan maken behövde köra honom till hans boende för att far helt enkelt blev för trött. Jag är inte uppväxt med kortspel så för mig är detta en ganska ny upplevelse. Kan ju inte ifrågasätta regler och regler som tycks uppstå utmed spelets gång, men det stoppade mig inte. Var jättekul med både spansk skitgubbe och poängpoker. Det spel jag kunde lite, var något som heter "finns i sjön", men när jag föreslog det skrattade de runt bordet och sa att det spelade man med barn. Så vi spelade och som sagt det gick bra för mig då, vann flera gånger. Vi spelade inte om några pengar utan enkom äran. Vi gestikulerade så vilt att rödvinglas for iväg och lackerade vår vita vägg med rödvin, men det gick att torka bort det mesta som tur var, tittar man noga så kan man ana fläckarna idag. Men so what. Kul hade vi och trevligt.

Sovmorgon blev det idag och sedan lite fika på stan med goda vänner. Idag är det tydligen halloween. Små söta grannbarn kommer och knackar på dörren med "trick or treat" och utspökade jättesött. Hoten känns inte så farligt, men vem vet de kommer ju att växa upp, så det är bäst att stå på god fot med dem ifrån början så jag väljer godis! Hm, då ser jag att maken och sonen mumsat i sig friskt ur godisskålen men de söta små spökena nöjer sig med godiset som ligger där i. Tur det!

Nu ikväll är vi överbjudna till våra nära och kära grannar och tillika vänner för kvällsmat hos dem.
Kommer bli mysigt.

" Dagens pic"- Champagne skåpet i topprestaurangen på hotell Burj  al Arab i Dubai. Mums!! Älskar champagne men får alltid huvudvärk av det, aldrig av rödvin men av detta. Maken hävdar att det är dosberoende, dvs att när jag dricker champagne dricker jag så mycket mer än av ett fylligt rödvin. Det är nog så sant så kära make. Där uppe i restaurangen dryga 200m upp med en mycket avancerad serveringsteknik när champagnen konstfyllt slogs i våra glas smakade det mer än bra, det smakade gudomligt. Gillar ni champagne klicka på bilden så kommer de fina årtalen upp i bildens förstoring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar