torsdag 4 oktober 2012

Real Life

Ja, då var det torsdag igen och för mig lika med fredag. Ledig onsdag och ledig fredag varje vecka. Super, så länge man kan ha det så. Så tills det blir någon förändring njuter jag.

Ja, idag har jag till ve och fasa premiärköpt JULKLAPPAR, så nu är det igång. Hörde när jag körde hem ifrån stan på radion att man i Stockholm nu börjat sälja adventsljusstakar och julpynt. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Gråta tror jag!

Ja, idag slängde jag ihop lite av kostcirkeln till kvällsmat. Kostcirkeln innehåller 7 delar bestående av:
mejeriprodukter, kött fisk ägg, rotfrukter, frukt och bär, grönsaker, bröd och spannmål, matfett.
Meny denna torsdag blev: salami och kebab pizza( hämtpizza) och för mig ett fint glas rött Amarone och för sonen ett glas ginger ale. Tog lite pizza sallad till för att täcka in grönsaker. Voila, när jag satt och åt girigt så ringde vår söta grannfru på och frågade om jag ville komma över till dem och äta kvällsmat, men hon såg min pizza slice i handen, när jag öppnade dörren och skrattade. Så kan det se ut i mitt egna real life. Men jag fick in 7 av 7 delar av kostcirkeln, så visst var det nyttigt, eller? Vinet måste ju gå under bär och frukt. Haha, detta kanske tangerar blasfemi?( dvs kränka något heligt )

" Dagens pic", The real life i Souken i Qatar,Doha. Här har jag kommit in på bakgatan av butiker i gamla stan efter min jakt på moderna museet som faktiskt låg därinne på en av bakgatorna. Älskar att titta på hur ledningarna hänger och hur fin och äkta patina husen uppvisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar