söndag 21 oktober 2012

Fest i dagarna tre!

Ja, igår åkte vi ju till våra goda vänner 14 mil härifrån. Det var jättemysigt att ses igen och konstigt att se att våra killar blivit så stora. Vi hade en väldigt trevlig kväll och värdparet lagade en god tre- rätters meny med tillhörande vin paket. Rödvinet var ett vin som varit med i tv:n just nu, ett petit sirah. Mycket fylligt och smakrikt , precis som jag gillar det. Sedan grejade våra makar med lite elektronik grejor och vi fruar och kidz spelade på våra telefoner ett spel som heter Akinator, helt otroligt man tänker på en person levande eller död, tecknad eller existerande, svarar på några frågor och vips så har telefonen fått fram namn och oftast även en bild på den du tänkte på hur spännande som helst och lite till. Allt ifrån din mormor, chef, Janne Långben ja allt.

Ja så idag kom vi så åter hem igen, maken och grannen tillika väninnans make åkte och spelade lite tennis, så jag hann med att köra några omgångar med tvätt. Sedan blev vi överbjudna på kvällsmat hos dem. Kan bara konstatera att vänner är fantastiskt att ha, hur de berikar ens tillvaro. Man får aldrig glömma av sina vänner och odla denna relation. Riktiga vänner finns där för en, precis som du finns för dem när man behöver varandra. Jag har haft en fantastisk helg, ja t.o.m mer än helg för sedan i torsdags har jag förlustat mig med vänner i olika konstalationer. I torsdag var vi tre arbetskamrater som gick ut och käkade och hade kul, i fredags var jag på after work med en kär vän och hade roligt ( f.ö hon som introducerade mig i akinator ) , ja och igår till våra vänner på annan ort och idag våra varma och härliga grannar. Veckan som kommer är energifylld med ett sådant veckoavslut i "bakfickan"

"Dagens pic"- med maken på en sponsorfest i Munchen och English garden. En jättekul tillställnig med god mat och dryck och sällskap. Precis som denna helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar