onsdag 10 oktober 2012

Sol

Dagen har varit fantastiskt fin, solsken hela dagen från morgon till kväll. Ovanligt numer känns det som. Dock kom första nattfrosten och svartis halkan. Fick skrapa bilrutor på morgonen när jag skulle köra sonen till skolan. Sedan tog grannfrun och tillika väninnan sin hund och jag vår heliga katt till veterinären för vaccination. Vår katt heter KF (KattFan) men hos veterinären får han anta artistnamnet Gustav.

Då vår katt och grannens hund är kompisar sedan småtassarna så tog vi in dem tillsammans i veterinärens behandlingsrum. När veterinären började med grannens hund gillade inte hunden att veterinären tittade i hundens mun så hunden försökte nafsa lite efter veterinärens hand. Då säger veterinären så här "- små hundar är oftast de tuffaste", varpå väninnan snabbt replikerar "-det gäller inte bara hundar" sedan skrattade jag och väninnan hysteriskt då vi är ganska små båda två, men veterinären som inte kände oss förstod inte detta utan tittade på oss som om vi var från yttre rymden.

Sedan antog veterinären att vi var ett homosexuellt par, där tillsammans hos veterinären då vi båda klev in på rummet samtidigt. Jag förstod detta på hur han pratade om våra djur när han ställde frågor.
Jaja, djuren fick sina vaccinationer och vi fick skratta gott och veterinären fick väl något att fundera över kanhända.

Sedan åkte vi 5 mil,sonen och jag till min förra arbetsplats och hälsade på där och nu vankas det föräldrar och barn möte på sonens skola, då barnen skall anordna ett disco nästa vecka för att få in pengar till klassresan. Hoppas bara detta möte är lite mer effektivt och organiserat än förra veckans möte, då mycket prat gick till just inget mer än att få göra sin stämma hörd. Detta har jag inte tid och lust med på kvällstid, då mitt liv rinner iväg och vänner har jag redan så jag behöver inte sitta av tid för att jag behöver nya. Missförstå mig rätt, jag gillar att träffa människor, men inte lyssna på tomt pladder som drar ut på tiden när jag kan fylla min tid ändå med innehåll när jag vill det.

"Dagens pic" - Dubai mall, med deras fantastiska kupol med ett enormt ljusinsläpp. Så ljus kändes denna höstdag i dag, en riktig energi boost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar