onsdag 24 oktober 2012

Grattis till en Ängel

Grattis min alldeles bästa mormor, idag skulle vi firat din 86 års dag. Så blev det tyvärr inte. Men hela dagen har du funnits i mina tankar om möjligt mer än vanligt. Du vet väl säkert att din dag bjöd på sol och värme. Passande, då du precis som jag gillade värmen. En f.d arbetskamrat till mig hade en farmor som tyvärr också är bortgången nu, men denna f.d arbetskamrats farmor sa till sitt barnbarn när jag var med en gång " -Du och jag ( namnet på arbetskamraten) vi ska ha det bra hela livet!", jag tyckte det var så fint och passande. Så det sa jag i talet till dig mormor under ditt 80 års-kalas på statshotellet i staden för nu 6 år sedan då där du bodde. Så hade vi det ju mormor, vi hade det bra tillsammans hela livet. Mina ögon tåras fortfarande vid tanken att jag aldrig mer i livet får prata med dig eller krama dig.

Har varit ute i naturen stor del av dagen då dagen var för årstiden fin. Var med på golfbanan med bl.a en kollegas fru och en vän till dem samt maken min. Golfbanan passade på att tömma sina bevattningssystem inför stundande vinter. SÅ plötsligt for det upp sprinklerlock och under högt tryck sprutade det ut vattnet från dem. Jag klarade mig ifrån att bli nedpepprad av vatten men den turen hade inte alla. Dessa sprinkler lock följde oss sedan hela vägen runt banan.

Nu en dusch och sedan utvecklings samtal för sonen i skolan. Hann även med idag att dela ut min del av inbjudningarna för kollegorna här i staden där vi verkar. Kollegans fru hade hunnit med innan golfbanan att dela ut en stor del av dem. Skönt med människor som har lite driv och är hjälpsamma.

" Dagens pic"- älskade mormor, på sjukhuset någon månad innan hon gick bort. Mormor och jag hade smygt ner till fiket och köpt fika. Där fick mormor äta kaka som hon inte fick för sin diabetes på avdelningen. Det var inte diabetes hon avled av utan njursvikt. Men mormor och jag myste sådär lite förbjudet över vad vi gjorde. Älskar dig mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar