tisdag 23 oktober 2012

Häråt barkar det

Ja, idag när jag cyklade till arbetet såg jag att man inne i stan börjat montera upp julbelysningen. Sen har det börjat bli kylslaget igen måste fundera och åka till däckhotellet och skifta däck till bilen. Eller be maken göra det kanhända.

Ja, har fått rapporter från annat land idag om "broder någon", "broder någon" fortsätter att förtala sin broders familj och försöker att tillskansa sig fördelar av broders vänner och bekanta. Att "någon" bara orkar. Du, "någon" förstå bara att våra vänner vänder sig till oss och skrattar åt dig och ditt bihang. Sluta bete dig bara. Ok! Jag låter dig ändå inte ta energi ifrån oss. Du gör dig bara själv dum och till åtlöje. Det gör du bra och framgångsrikt. Grattis till det förresten.

Sonen har haft träning och efter det lagade min alldeles underbara maken en god, mörad och blodig entrecote som lilla frun sköljde ned med ett glas rött i tv soffan. Vill bara framhålla utan att för den skull skryta, men han är bara underbar. Hur vi mötes var en liten lustig historia för 14 år sedan. Kanske jag berättar om det någon gång.

En del av dagen har även gott till att arrangera en träff för oss kollegor i samma stad där vi verkar, blir ca 75 st kollegor om alla kommer men så blir det ju inte även om det hade varit väldigt roligt om alla kom. Har ordnat med restaurang och viner enligt sommeliers önskemål, skrivit ihop en formell inbjudan som måste ut till kollegorna, inom landsting, privata sektorn men även till de som gått i pension. Dagens svårighet var att få ut inbjudan ur datorn. Jag skrev den på min Mac hemma och konverterade den till word, men där startade problemen. Hur vi än slet på arbetet fick vi inte ut inbjudan. Men en kollegas fru räddade upp det till sist. Hon skrev ut alla kallelser hemma och namnade dem, så imorgon delar vi upp dem mellan oss och delar ut dem. För det börjar bli lite kort om tid nu tills det är dags för denna träff. Tack söta du för hjälpen med detta. För människor är fantastiska oftast, tänk på det. De andra kan eller vill inte bara, precis som Nalle Puhs kompis Ior säger.

" Dagens pic" - Trysil, Norge, dit sonen och maken åkte med en god vän till oss för att åka skidor. Jag stannade hemma då jag inte tycker om vintern. Men gläds åt att maken och sonen med vår vän och hans familj hade det jättefint. Detta var deras utsikt ifrån stugan de bodde i då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar