onsdag 17 oktober 2012

Värme

Bak pågår för fullt i huset. Bondkakor som påbörjades igår av maken fick färdigställas idag. Kan säga att degen var mycket god, dumt att jag åt så friskt av den. Mår illa nu. Dumt men gott då. Måste vara bikarbonaten i kakorna. Ja, nu är maken igång med att baka grekiskt bondbröd. Den degen blir man ju inte sugen att äta av ogräddad i alla fall.

Tog grannhunden på promenad i vanlig ordning. Sonen i huset hade sovmorgon, men jag trodde han hade åkt till skolan då jag såg när en bil körde ut ifrån deras gård. Då gick jag över och hämtade hunden. Men när jag klev in i vad jag trodde ett tomt hus, så hoppade sonen fram och tjoade till. Jag trodde jag skulle smälla av så rädd blev jag. Han skrattade hjärtligt åt min reaktion, jag passade på att gratta honom då han fyllde 18 år idag. Ja, jag tog hunden och gick ut, hunden bajsade och jag tog fram bajspåsen. När jag tog upp bajset så kände jag att jag blev varm om handen, och mycket riktig! Det var hål i bajspåsen! Men eftersom det regnade ute var gräset blött, så det gick att göra en snabbtvätt med handen i gräset.

När jag kom in från hundpromenaden hade maken tänt en brasa, vilket frun hade önskat innan hon gick ut i höstregnet. Maken är en riktig darling.

Pratade sedan med en väninna i telefon som bor en 14 mil ifrån oss. Vi lärde känna varandra genom våra mäns professioner. Vi fann varandra och genom åren har vi sedan följts åt med familjebildning, sorg och glädjeämnen. Så vi bestämde att vi skall ses till helgen, äta och dricka gott. Det ser vi fram emot. Det var ett tag sedan vi alla sågs nu samtidigt.

"Dagens pic"- värmen ifrån eldstaden som maken ordnade åt mig under min hundpromenad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar